Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wenen-Timisoara via Solvenia, Kroatie, Servie - Forum Wereldfietser

Wenen-Timisoara via Solvenia, Kroatie, Servie

We zouden komende jaar onder meer de eerst twee delen van de Limesroute willen fietsen. Omdat de daarna van Bratislava via Praag naar Hamburg willen rijden vraag ik me af of we op de heenweg niet een zuidelijker route kunnen nemen( de paarse lijn)
Afbeelding
Dus bij Wenen afzakken naar het zuiden, Bad Radkesburg, Donji Miholjac, Beli Manastir, Sombir en dan via Timisoara naar Gyula om daar terug te fietsen naar Bratislava. Weet iemand of dit een beetje een aardige route is? We hebben redelijk veel ervaring met slechte wegen dus dat hoeft op zich geen belemmering te zijn.
Gedeeltelijk langs de Mur en Drau/Drava dus. In Kroatië en Slovenië zul je vaker de weg delen met de rest van het verkeer dan in Oostenrijk, wegen hier zijn gewoon goed te noemen. In Servië wordt zoeken naar een rustige route wat lastiger, het is hier vooral de graanschuur van de Balkan waar je door fietst weinig wegen en vaak lang rechtdoor. Langs de Drava is genoeg te zien, vooral wat landschap betreft, al zijn er best wel steden, Osijek en Vukovar zou ik zeker niet overslaan, die laatste al niet vanwege de recente geschiedenis die nu nog tastbaar aanwezig is en dorpjes die een pauze verdienen. Ik zou bij Ilok en Backa Palanka de grens oversteken en dan via Novi Sad naar Timisoara fietsen.

Veel campings zul je onderweg niet tegenkomen, de mensen hier zijn erg vriendelijk en als je de taal een beetje kent is er vast wel ergens een stukje gras te vinden waar je een tent neer mag zetten.
Peter, dank. Ik zal het komende weekeinde eens een uitgebreide blik op de kaart werpen.
aanvullend op het eerdere bericht. In Bad Radkersburg is een camping vlakbij de thermen, waar je 's avonds ook lekker kan badderen (in licht radioactief water (Radon)) tegen gereduceerd tarief. Er zijn in dit gebied overigens nog meer thermen, en ook veel Duitsers als gevolg. Daarnaast heb je nog de Murradweg die doorloopt tot ze eindigt in de Drava. Een fietsroute langs de Drava/Drau is hier alleen in omgekeerde richting aanwezig dus nog niet verder richting de Donau.

Het verkeer op de Balkan is doordat er relatief weinig mensen wonen een stuk rustiger dan wat we gewent zijn, dus een rustige route is zelfs op hoofdwegen mogelijk.

Op www.Biroto.eu zijn nog wel een paar GPS-tracks te vinden, de EV 13 (Iron Curtain Trail) komt hier ook langs zag ik.
Arno,

Wij overwegen komend jaar de Limes-route te gaan fietsen tot in Roemenië en dan vanuit Timisoara naar huis te vliegen. Tijdens het zoeken kwam ik jouw plan (van een jaar geleden) tegen. Heb je deze tocht gedaan in 2017? En hoe is deze bevallen?
Met name twijfelen we welke routekeuze we na Szeged maken. Via Servië naar Timisoara, of toch gewoon rechtstreeks oversteken van Hongarije naar Roemenië. We willen zo veel mogelijk kamperen.

Heeft verder iemand ervaring met vliegen vanaf Timisoara met Ryanair? Is er verpakkingsmateriaal te krijgen op het vliegveld?

Pieter
Helaas hebben we dit deel van onze route niet kunnen rijden door problemen die mijn partner met haar heup kreeg. Het kan hoop dit deel later nog een kans te geven maar kan voorlopig alleen dit dit topic blijven volgen...