Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Specialized Awol Comp - Forum Wereldfietser

Te koop: Specialized Awol Comp

Met pijn in het hart bied ik mijn Specialized Awol Comp te koop aan.
Een fiets die (bijna) alles kan: op de weg kan ie prima uit de voeten als "racefiets", als mountainbike (met dikke noppenbanden) doet ie het goed, met lichte bepakking een toertocht en ook met volle bepakking een wat ruigere tocht. Nog maar één fiets in de schuur!
De Amerikanen noemen dit een gravel racer.

Afbeelding

Specs:
- bouwjaar 2014, leverancier was van Herwerden
- frame is van staal, Reynolds 725, maat L en heerlijk comfortabel.
- stuurbocht, wijkt 12 graden naar buiten
- aandrijving: SRAM, 2x10, 48/32 en cassette 11-32. Ik heb de 17 er tussenuit gehaald en een 40-tands krans van Hope toegevoegd. De achterderailleur is een X0 van SRAM, origineel zat er een X9 op. Ketting en cassette heb ik in het voorjaar vervangen.
- de remmen zijn mechanische schijfremmen van Avid, type BB7, met verse remblokken
- er kunnen drie bidonhouders op
- en natuurlijk zitten alle gaten en schroeven er op voor bagagedragers vóór en achter en voor spatborden
- de oorspronkelijke banden van Specialized zijn gemonteerd, 42 mm. Ik heb er veel op gereden met Schwalbe Smart Sam van 2,1 inch. Past net.

De prijs is €1050,=.
Meer foto's vind je hier: http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... e=lr&pos=1

O ja, en ik doe hem weg omdat ik ondanks de 40 tands krans toch nog niet klein genoeg kan schakelen, wanneer ik met volle bepakking een lange steile helling op wil :?

De fiets is verkocht!
Dank voor het meedenken over andere oplossingen.
Edit: je hebt de advertentie aangepast n.a.v. mijn tips :)
Succes met de verkoop.
Als je het zo'n fijne fiets vindt dan zet je er toch een kleiner kleinste voorblad op?
RIH schreef:Als je het zo'n fijne fiets vindt dan zet je er toch een kleiner kleinste voorblad op?
Het antwoord zal -terecht- luiden, dat kleiner dan 32t in dit geval niet past. En triple brifters zijn er niet bij SRAM. Maar achteraan is nog 42t mogelijk, maar daarvoor zal waarschijnlijk ook een andere achterderailleur nodig zijn. Ondanks de kosten van die aanpassing zou ik niet voor de verkoopoptie kiezen van een goed passende fiets. Wel een mooie gelegenheid voor een geinteresseerde koper!
sjefke schreef:
RIH schreef:Als je het zo'n fijne fiets vindt dan zet je er toch een kleiner kleinste voorblad op?
Het antwoord zal -terecht- luiden, dat kleiner dan 32t in dit geval niet past. En triple brifters zijn er niet bij SRAM. Maar achteraan is nog 42t mogelijk, maar daarvoor zal waarschijnlijk ook een andere achterderailleur nodig zijn. Ondanks de kosten van die aanpassing zou ik niet voor de verkoopoptie kiezen van een goed passende fiets. Wel een mooie gelegenheid voor een geinteresseerde koper!
Zo lang je bij road-cranks blijft. Bij de looks van deze fiets en met een achternaaf van vermoedelijk 135 mm, zie ik geen enkele reden om niet naar een mtb crank over te schakelen. 38-24 of 34-22 zijn voor 70 euro's al te krijgen.
Was ook mijn eerste gedachte: zet er een mtb-dubbel crankset op. 38-22, of 40-26 als je toch een wat groter voorblad wilt houden.

Op de Specialized-site kan ik zo gauw niets vinden over inbouwbreedte achter, maar het lijkt me dat dat bij een fiets als deze idd 135 mm is, ook vanwege de schijfremmen.
ik had hetzelfde probleem met mijn iets minder chiquere zusje van de awol comp, awol elite. Heb vervolgens een mtb crank (24-38) geïnstalleerd met een bijbehorende derailleur en geen berg is meer te hoog :-) Natuurlijk in combinatie met een 36t cassette.....

Zie voor details ook onderstaande draadje:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=27060

vind het ook wel vreemd dat fietsen die als reisfiets worden geadverteerd met dergelijke zware verzetten worden verkocht. Vond het ook raar dat van Herwerden niet leek te begrijpen dat ik dat vreemd vond....
Roomijsje schreef:ik had hetzelfde probleem met mijn iets minder chiquere zusje van de awol comp, awol elite. Heb vervolgens een mtb crank (24-38) geïnstalleerd met een bijbehorende derailleur en geen berg is meer te hoog :-) Natuurlijk in combinatie met een 36t cassette.....

Zie voor details ook onderstaande draadje:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=27060

vind het ook wel vreemd dat fietsen die als reisfiets worden geadverteerd met dergelijke zware verzetten worden verkocht. Vond het ook raar dat van Herwerden niet leek te begrijpen dat ik dat vreemd vond....
Ik vind dat niet zo gek. Veel fietsers (zeker wielrenners/ mtb-ers) zijn sterk genoeg om met een 1:1 verzet overal boven te komen. Ik in ieder geval wel, en ben echt niet de sterkste fietser.
gios schreef:
Roomijsje schreef:ik had hetzelfde probleem met mijn iets minder chiquere zusje van de awol comp, awol elite. Heb vervolgens een mtb crank (24-38) geïnstalleerd met een bijbehorende derailleur en geen berg is meer te hoog :-) Natuurlijk in combinatie met een 36t cassette.....

Zie voor details ook onderstaande draadje:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=27060

vind het ook wel vreemd dat fietsen die als reisfiets worden geadverteerd met dergelijke zware verzetten worden verkocht. Vond het ook raar dat van Herwerden niet leek te begrijpen dat ik dat vreemd vond....
Ik vind dat niet zo gek. Veel fietsers (zeker wielrenners/ mtb-ers) zijn sterk genoeg om met een 1:1 verzet overal boven te komen. Ik in ieder geval wel, en ben echt niet de sterkste fietser.
Ik heb met een onbepakte fiets ook geen 24 nodig om boven te komen. Bij een lege fiets mag het verzet best wat zwaarder zijn. Maar als ik 20 a 25kg bagage bij me heb is die 24 echt noodzakelijk. Met de standaard 34 zou ik het echt niet aandurven een berg te beklimmen.
Beste mensen,

De TS probeert hier iets te verkopen.
Discussies over tandwielen en andere zaken graag in een ander topic voeren.
OK...soort van on topic: Als je toch nog een poging wil wagen met deze heerlijke fiets: Ga eens langs bij Wil Rullens in Wouw. Jacques is een topmonteur die graag met je meedenkt, en dat alles tegen zeer schappelijke prijzen.
gios schreef:OK...soort van on topic: Als je toch nog een poging wil wagen met deze heerlijke fiets: Ga eens langs bij Wil Rullens in Wouw. Jacques is een topmonteur die graag met je meedenkt, en dat alles tegen zeer schappelijke prijzen.
Grappig dat je dat voorstelt, Gios. Want ik ben bij Rullens geweest en heb met Jacques gekeken naar de mogelijkheid om er een mtb-crankstel op te zetten. Sterker nog, ik had dat crankstel al gekocht en bij me. Jacques maakte me duidelijk dat het niet zou lukken; althans niet zonder allerlei andere aanpassingen. Zijn advies was om het niet te doen. Met als gevolg dat deze mooie en fijne fiets nu te koop is.
ArnoldS schreef:
gios schreef:OK...soort van on topic: Als je toch nog een poging wil wagen met deze heerlijke fiets: Ga eens langs bij Wil Rullens in Wouw. Jacques is een topmonteur die graag met je meedenkt, en dat alles tegen zeer schappelijke prijzen.
Grappig dat je dat voorstelt, Gios. Want ik ben bij Rullens geweest en heb met Jacques gekeken naar de mogelijkheid om er een mtb-crankstel op te zetten. Sterker nog, ik had dat crankstel al gekocht en bij me. Jacques maakte me duidelijk dat het niet zou lukken; althans niet zonder allerlei andere aanpassingen. Zijn advies was om het niet te doen. Met als gevolg dat deze mooie en fijne fiets nu te koop is.
Duidelijk :) Succes met de verkoop! En wie weet komen we elkaar nog eens tegen in het Steenbergse :wink: