door
Yopie » do 24 nov, 2016 12:27
Aniphys schreef:Leuk filmpje Yopie!
Ja hij is leuk he? Vond vooral het begin leuk, dat de held twee mooie meiden opzij schuift want hij gaat fietsen

en dat hij daarna in zijn dagelijkse kloffie met een vreselijke helm en dat oude barrel op zijn rug het mtb-centrum binnenstapt zodat de mtb'ers met hun dure uitrusting hem gelijk uitjoelen haha. Het stukje dat hij dansend in de stoeltjeslift omhoog gaat, retesnel de berg afsjeest en vervolgens een mtb'er verbaasd opkijkt door een piepend krakend geluid en dan de held over zich heen ziet vliegen is ook erg vermakelijk.
Eric Schuijt schreef:2500 kilometer voor slechts 40 dollar!
Leuk! En herkenbaar. Een van mijn mooiste tochten was in Turkije op een aldaar gekocht oude fiets. Hij had maar 3 versnellingen, was retezwaar en veel te groot maar oerdegelijk. En met een fiets met mooi gekleurd franje, een gedeukt metalen fietsmandje en een gigantisch breed leren zadel drie maanden lang dwars door het Turkse binnenland zwerven is echt een aparte beleving, was een onvergetelijke tocht.
Vooral het stuk tussen de Zwarte en de Middelandse Zee (grens Georgie naar grens Syrië) was prachtig want daar lag toen een metersdik pak sneeuw, dat werd dus met vrachtwagens verder liften. Bij de Syrische grens ruilden we de fietsen om voor iets betere, wel nog steeds van die zware barrels maar iig niet zo groot.
Langs de Middellandse Zee terug naar Istanbul was soms wel lopen, niet alleen door de vele lekke banden maar ook door 't gemis aan versnellingen. En op Cyprus werd ik uren vastgehouden, men vond het maar vreemd een blonde blanke meid op een oude fiets met veel geld op zak. Het plan was nl een houten zeilbootje kopen en dan terug naar NL varen. Toen ik vertelde dat mijn fietsvriendje mijn man was was dat ook verdacht omdat we niet dezelfde achternaam hadden. Toen ik vervolgens zei dat we alleen maar trouwringen hadden gekocht zodat ik minder lastig werd gevallen door hitsige kerels en 'mijn man' daardoor minder hoefde te onderhandelen om mij voor een zooitje schapen te verkopen zagen ze ook de humor niet en werd de situatie nog grimmiger.

Maar ik was net 18 jaar en snapte het leven nog niet zo, nog steeds niet trouwens.
Maar iig was het een supertocht, mede dankzij de fiets. Ik wil ook graag een keertje terug maar dan nu toch wel met de fatbike want die kan het gebergte met de sneeuw net wat beter aan.