Dit jaar zijn wij voor het eerst met onze kinderen op fietsvakantie geweest. Met een 'gewone' fiets. Zoon van negen zonder versnellingen, dochter van 11 met drie versnellingen. Prima te doen voor bijvoorbeeld rondje Ijsselmeer. Heeft iemand nog leuke ideeën voor een vlakke route buiten Nederland? We schaffen voor 2017 een paar nieuwe fietstassen aan en een nieuwe tent. Een goeie fiets moet nog even wachten, de oude gaan ook qua maat nog een jaartje mee.
Nedersaksen (Noord Duitsland) is prima te doen. Sleeswijk-Holstein is ietsje heuvelachtig, maar in mijn herinnering was het stukken minder zwaar dan Limburg. De omgeving van Plon is heel erg mooi (fijne camping!).
Denemarken is ook prima, maar ik vind Nedersaksen/Sleeswijk-Holstein een stuk leuker. Ontzettend vriendelijke, gastvrije mentaliteit. Al meegemaakt dat mijn vrouw moest plassen en dat een boerin ons naar binnen loodste voor een uitgebreide lunch... daar wordt je toch wel erg gelukkig van. Of de camping beheerder aan de Plonsee die ons een mooi plekje gaf, meeliep naar de kampeerplek en daarna uitgebreid vertelde over de omgeving.
*TIP* Probeer wel de kust te vermijden. Dat is erg druk en dan worden de mensen ook weer minder vriendelijk (oorzaak en gevolg). Ook rijdt men daar een stuk minder hoffelijk.