Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot zomer 2017 Kroatië, Montenegro, Albanië - Forum Wereldfietser

Reisgenoot zomer 2017 Kroatië, Montenegro, Albanië

Hallo,

In het begin van de zomer 2017 wil ik graag de Adriatische kust fietsen, maar niet alleen. Ik ben op zoek naar een reisgenoot of meerdere reisgenoten van ca. 20 tot 35 jaar, man of vrouw maakt niet uit. Ikzelf ben een studente van 21 en heb twee lange fietsreizen in Europa gemaakt en kortere trips in Nederland, België en Duitsland. Kroatië, Montenegro en Albanië heb ik in 2014 bezocht en ik zou graag nog eens terug gaan, maar met de fiets.

Laat iets van je horen als je interesse zou hebben :) Het moment, de duur, de afstand en de route mag wat mij betreft veranderen. Ik sta open voor suggesties en zou me ook willen aansluiten bij al gemaakte reisplannen met andere bestemming.

Verder zoek ik ook iemand voor een langere tocht vanaf januari 2018.
Hoi CvdZ,

Mocht je via het forum niemand kunnen vinden, dan kan je eenzelfde berichtje plaatsen op Facebook. Daar vind je de groep Wereldfietser 18-35 welk als doel heeft jonge wereldfietsers met elkaar in contact te brengen.

Hier de link: https://www.facebook.com/groups/WF1835/
Als je je aanmeld voor de groep dan zullen we je toevoegen (als je er nog niet bij zit :lol: )

Groeten,

Jaron
Hey CvdZ,

Leuke plannen! Ik ben van plan om vanaf maart door Europa te gaan fietsen, mijn plannen zijn nog niet heel concreet, maar langs (een stuk van) de Adriatische kust fietsen zou ik zeker zien zitten! Ik ben een meisje van 24, pas afgestudeerd, ik heb al ervaring met solo wandeltochten, maar ben sinds deze zomer overgeschakeld op fietsen. Heb al enkele meerdaagse fietstochten gemaakt, maar met lange tochten heb ik nog geen ervaring (maar daar komt binnenkort dus verandering in!). Ik reis zelf graag zo low budget mogelijk, slapen via couchsurfing, campings,... Als je graag eens wil kennismaken of meer info wil, mag je me altijd mailen (noortje_neyens@hotmail.com). groetjes, Noortje
Na al diverse keren hier op het forum gelezen te hebben naar aanleiding van deze oproep eens geregistreerd.

Hoewel ik nog niet zoveel ervaring heb met echte fietsvakanties ben ik hier onbewust al jaren mee bezig. Naast wat wandel hikes en survival weekenden in de Ardennen was ik vanaf een jaar of 10 geleden al vaker een weekend op de fiets onderweg. Zaterdag vertrekken, ergens overnachten en op zondag weer terug naar huis. Je moet klein beginnen :D. Een jaar of 3 geleden voorgenomen om de hele Nederlandse kust af te fietsen.

Eerst kwam er maar niets van, telkens net te weinig tijd of andere onbenullige redenen. Maar afgelopen augustus ben ik dan toch aan mijn eerste fietsvakantie begonnen, ondanks dat ik anderhalve maand eerder een zware operatie aan mijn schouder had gehad. Het plan was vanuit Noord Limburg richting Zeeuws Vlaanderen, vanaf daar de hele kust langs, afsluitdijk over, kust van Friesland en Groningen langs en daarna weer terug naar Noord Limburg. Dat plan is ook de realiteit geworden, met als enige uitzondering een uitstapje naar Schiermonnikoog omdat mijn zus met haar gezin daar op vakantie was.

Wat een belevenis! Ik heb in 9 dagen tijd ruim 1200km gefietst en dit smaakte naar meer! Ook de vele andere mensen op fietsvakantie met allerlei verhalen vond ik enorm leuk. Ik heb me al voorgenomen om volgend jaar een stapje verder te gaan en richting buitenland maar nog geen concrete plannen dus wie weet. Na een vakantie in 2012 naar Kroatië heb ik me in ieder geval voorgenomen om vaker hier heen te gaan dus misschien valt dit wel te combineren.

Over mij, ik ben een man van net 30 jaar. Woon alleen en kan mijn (vele) vakantiedagen in overleg met mijn collega's vrij indelen dus kan vaak alle kanten op. Ik ben rustig en geduldig van aard maar wel een echte doorzetter. Misschien kunnen we eens kijken of het een beetje klikt om aan zo'n uitdaging te beginnen. Laat maar iets weten als je interesse hebt.
Beste,

Ik zat er dit jaar ook aan te denken om een mooie lange fietsroute langs de kusten te gaan maken. Ik heb niet veel ervaring met lange fiets routes, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik dit kan. Ik ben een 23 jarige jonge man, ik sport veel, ik reis veel en ik heb een goede conditie.

Jouw reis lijkt mij een mooie route om in de zomer te doen.
Ik hoor het graag!
(ludo_marrink@hotmail.com)
CvdZ schreef:Hallo,

In het begin van de zomer 2017 wil ik graag de Adriatische kust fietsen, maar niet alleen. Ik ben op zoek naar een reisgenoot of meerdere reisgenoten van ca. 20 tot 35 jaar, man of vrouw maakt niet uit. Ikzelf ben een studente van 21 en heb twee lange fietsreizen in Europa gemaakt en kortere trips in Nederland, België en Duitsland. Kroatië, Montenegro en Albanië heb ik in 2014 bezocht en ik zou graag nog eens terug gaan, maar met de fiets.

Laat iets van je horen als je interesse zou hebben :) Het moment, de duur, de afstand en de route mag wat mij betreft veranderen. Ik sta open voor suggesties en zou me ook willen aansluiten bij al gemaakte reisplannen met andere bestemming.

Verder zoek ik ook iemand voor een langere tocht vanaf januari 2018.
Hoewel ik me niet als fysieke reisgenoot aanbied wil ik jullie wel virtueel bijstaan, met name met een lichte waarschuwing om de kustweg al te veel te volgen. Die is erg druk in het hoogseizoen.

Mijn fietswebsite vertelt er meer over.
Hallo CvdZ,

Afgelopen zomer 2016 ben ik vanuit NL naar Albanië gefietst en zo ook door Slovenië, Kroatië, Bosnië en Montenegro. Heb dus ervaring met het fietsen in die omgeving die erg aan te bevelen is.

En als tip, als je daar toch bent. De route door Bosnië is ook erg mooi. De natuur aldaar is erg prachtig. Campings zijn er niet veel, maar wel genoeg hotels/motels/hostels. Kan ik echt aanbevelen. Ook nog wel veel te zien van het oorlogsverleden, maar de natuur is overweldigend. Ik heb de route vanuit Zagreb (Kroatië) genomen naar Banja Luka en zo afdalen naar Mostar. Vanuit Mostar naar de Adriatische kust. Je komt dan aan bij het deel waar Bosnië nog net een klein stukje kust heeft. Van daaruit ben ik naar Albanië langs de kust gefietst. Je ziet zo nog honderden kilometers van de mooie kust, maar kunt ook genieten van het mooie Bosnië. Wildkamperen is niet aan te bevelen gezien de mogelijke aanwezigheid van mijnen (zelf niets van gezien/gemerkt). Ik ben over de hoofdroute gereden en dat was prima te doen. Ook niet erg druk en prima wegen.

Anno
Hoi CvdZ,

Ik heb nog geen reisplannen voor de zomer, maar ben wel geïnteresseerd. Zitten aardig wat landen tussen waar ik nog niet geweest ben.

Man, 29, 2x eerder een langere tocht gemaakt, reis veelal via campings, CouchSurfing/Warmshowers en bezoek graag her en der wat attracties of kleine festivalletjes.

Mijn vakantie zal ergens tijdens de schoolvakanties moeten zijn, omdat ik in het onderwijs werk. Dus tussen 17 juli en 20 augustus.

Hoor graag van je of je het wat vindt.
Ik ben net terug van een tocht Wenen Zwarte Zee en geïnteresseerd in de fietstocht in Albanië