Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop: koga terraliner oval 54 cm - Forum Wereldfietser

te koop: koga terraliner oval 54 cm

te koop een opnieuw opgebouwde KOGA terraliner (Oval). framemaat 52 à 54 cm, voor iemand met lichaamslengte van 1.70 meter à 1.80 meter. (ik heb weer een project af!)

geschiedenis: overgenomen van burger hier in ons dorp. km-stand onbekend. bouwjaar weet ik niet, maar is te achterhalen via site van Koga, gebruikt als sportfiets/trimfiets en had gladde bandjes+smalle opgeremde velgen+geen zadel+geen drager.

deze fiets zie ik als geschikt als (lichte/snelle) vakantiefiets, voor woonwerk-verkeer, als fitnessbike, als toerfiets, als trekkingbike of als hybride. echt zo'n prachtige allround Koga-sportfiets waar je alle kanten mee op kunt!
Oval frame van stalen, geovaliseerde buizen. dit geeft extra stijfheid, bijvoorbeeld rond de trapas.
(het is helaas mijn maat niet, anders had ik hiermee een frame voor de komende twintig jaar!) Koga heeft dit Oval frame ook gebruikt in enkele modellen/jaargangen Randonneur en Traveller.

laatste ontwikkeling: achter v-brake Deore gemonteerd want cantilever bleef piepen. + beschermer om achtervork + standaard aan achtervork)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de fiets is deels opnieuw geverfd (o.a. liggende achtervorken, bracket en rond zadellug) en opgebouwd met:
- deore crankstel 170 mm 44-32-22. buitenste en middelste kettingwielen 44 en 32 tands zijn nieuw.
- pignon 8-speed nieuwe cassette Sunrace 12-25 en nieuwe KMC 8speed ketting. dus je hebt als lichtste verzet minder dan 1 op 1 overbrenging voor bergop. (in overleg is andere cassette mogelijk. of ik zet bijvoorbeeld een 28- of 30-tands kettingwiel als grootste op deze cassette, zodat je een nog lichter verzet hebt)
- nieuw zadel, pedalen, banden, handvatten, ketting, spatborden.

zo goed als nieuw zijn wielset, kompasbel, bagagedrager van Blackburm (heel stabiele alu drager voor je achtertassen voor bijvoorbeeld fietsvakantie). de rest van de fiets is m.i. gewoon goed (gebruikte onderdelen, maar niet versleten).

netjes naar eer en geweten opgebouwd en afgemonteerd. (geen verlichting (wel oogje aan staande achtervork voor dynamo). (nog) geen slot.
en ik ben geen fietsenmaker, dus WYSIWYG. (ik heb wel al twee keer eerder zo'n fiets als project opgebouwd en met ene fiets is meneer van Oostenrijk probleemloos terug naar Nederland ge-vakantie-fietst. niet alle laatste kleine plekjes zijn geverfd want dan wordt het net een lappendeken of de huid van een puber....)

vraagprijs is 350 euro (en daar is weinig op te onderhandelen want er zit zeker richting 300 euro aan onderdelen in deze fiets. (ik hoef niet op een hobby toe te leggen)).
fiets is te bekijken en proef-te-rijden en zo net ten O van R'dam.

onderdelen:
XT achterderailleur, LX voorderailleur. verstellers STX-RC 8speed. banden Schwalbe Marathon 28-622. achternaaf Tiagra. voornaaf Shimano geen type aangegeven. Velo Tour HC Gel zadel. Blackburn alu achterdrager. KMC 8speed ketting met missing link. Union pedalen. Deore crankstel.

opties:
- slot Axa Defender Nieuw 18 euro meerprijs
- wielset met Deore naven en Zac19 velgen (nieuwe voorvelg en nog goede achtervelg). deze wielset is geschikt voor rijden met bagage of voor op fietsvakantie. 50 euro meerprijs. òf alleen zo'n achterwiel (met zwarte velg en spaken uitgevoerd) 30 euro meerprijs.
zie ook de advertentie en nog meer foto's op marktplaats.nl
hoogframe schreef:bouwjaar weet ik niet
1996 zou kunnen
http://www.koga.com/files/7/1/4/Koga_Brochure_1996.pdf
pagina 35.
schopje want de fiets is weer te koop. zie ook: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=1
prijs is 330 euro. mail me gerust als je vragen hebt of wilt komen kijken/proefrijden.
de fiets is nu even gereserveerd t/m zon 2 april
groet! hoogframe
Als ik de fietsgeschiedenis aan de hand van de foto's van de liggende achtervork onder de ketting mag afmeten concludeer ik toch dat deze fiets zijn beste tijd heeft gehad.
Afbeelding
Afbeelding
In de advertentie staat WYSIWYG maar wat ik zie is geen nieuwe ketting maar wel een nieuwe ketting genoed in de tekst.
in willekeurige volgorde:
- wat is je vraag?
- nàdat de advertentie op gereserveerd is gezet zijn er foto's bijgeplaatst.
- je ziet de (nieuwe) onderdelen, zoals de gloednieuwe ketting op de eerdere foto's en in de tekst.
- als de fiets niet goed is, dan zou ik die nooit te koop aanbieden!! de staat van de fiets is m.i. goed tot uitstekend.
- misschien (wat mij betreft mag je 'misschien' weglaten) ligt de beste tijd van deze fiets wel voor ons...
- wat houd je tegen om een pb te sturen? of gebruik alsjeblieft 'contact per mail', zoals de advertentie aangeeft.
- wat was ook al weer je vraag?
ik denk dat je de tekst van de advertentie kunt koppelen aan de eerste foto's.
hoogframe
actuele foto's ( 2 april 2017 ):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
groet, hoogframe
actuele advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... e=lr&pos=1
groet! hoogframe