door
stef.l » wo 26 okt, 2016 22:35
Bert van Sprang schreef:Natuurlijk moet Bever zich aan de regels houden, maar ik vind het eigenlijk prima dat ik wat moeite moet doen (terugbrengen naar de winkel) als ik iets wil retourneren. Uiteindelijk moeten de kosten van gratis bezorgen en retourneren wel betaald worden en erg milieuvriendelijk is al dat op en neer rijden ook niet.
Is afhankelijk van waar je woont naar mijn idee. Is er geen Bever vestiging in de buurt, dan is het waardeloos om vervolgens enkele tientallen kilometers af te moeten reizen naar een bever vestiging zou je op die wijze een product willen retourneren. Het als individu hiervoor op en neer rijden is dan alleen nog maar minder milieuvriendelijk dan het door een postbedrijf te laten doen dat voor meerdere pakketjes in de buurt rijdt.
Aan de andere kant, woon je in de buurt, dan maak ik uit eigen beweging vaak al gewoon gebruik van lokale vestigingen wens ik een product te retourneren. Dit deed ik toen ik in het centrum van Rotterdam woonde niet alleen bij Bever, maar ook bijvoorbeeld bij de Mediamarkt, Coolblue, ANWB winkel, V&D, etc.
En mocht een lokale vestiging weigeren, was het veelal snel genoeg opgelost door te vragen naar de filiaalmanager. Maar in de laatste jaren werd dat laatste gelukkig genoeg in toenemende mate overbodig.
Persoonlijk overigens nooit problemen ervaren met Bever. Voel me dan ook zeker niet bestolen door het bedrijf.