Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Samen fietsen naar Teheran-Beijing? - Forum Wereldfietser

Samen fietsen naar Teheran-Beijing?

In mei 2017 ga ik stoppen met werken en met pensioen. Tijd op mijn lang gekoesterde wens, om per fiets in Beijing te geraken, ten uitvoer te brengen. Ik wil voor deze reis ca. 5 -6 maanden uittrekken en heb een globale planning in mijn hoofd, die uit 2 ‘fietsdelen’ bestaat. 2 delen omdat het niet mogelijk is om in 5-6 maanden de hele afstand te fietsen. Eerste deel: Eind mei vertrekken om via Istanboel eind juli in Teheran te arriveren. Dan vliegen naar Urumqi (noord-West China) om daar aan deel 2 te beginnen naar Beijing. Mijn fietservaringen heb ik vooral bij fietsvakanties met mijn partner door Europa opgedaan. Samen hebben we al vele kilometers weggetrapt van Ierland/Schotland tot Rome en Hongarije. Nu zou ik dus alleen aan mijn gewenste fietsreis gaan beginnen maar voel me daar vanwege het wildkamperen in mijn eentje behoorlijk onzeker over. Heb jij daar wel ervaring mee, spreekt de voorgestelde route je aan en zou je met me mee willen fietsen geef dat dan even in een reactie aan. Er ligt wat mij betreft nog niks vast. Dus zowel op de periode als op de route kun je jouw eigen wensen inbrengen.
Over mij: man, 65 jaar , samenwonend , 3 kinderen, tot mei 2017 werkzaam in technisch onderwijs.

Frans
Beste en geachte Frans,

Een ambitieus en mooi plan! Mogelijk na Istanbul hier en daar niet ongevaarlijk! In twee maanden naar Teheran kan wel, maar dan moet men toch wel een beetje doorfietsen.
Heel veel fietservaring (o.a. Bilthoven-Istanbul) en nogal wat fietsboeken (o.a. een boek over Antwerpen-Beijing) hebbend kan ik je mogelijk wat informatie geven. Als je dat wilt, stuur dan s.v.p. je E-mail adres.

Groetend,

Theo Elsinghorst
Beetslaan 27
3723 DW Bilthoven
E-mail: Th.Elsinghorst@inter.nl.net
Geachte heer Frans,


Ik man, 66 jaar, gehuwd, 3 kinderen, 5 kleinkinderen, met een behoorlijke fietservaring in het maken van lange fietstochten, is toe aan een nieuw fietsavontuur. Ik wil wel met U de mogelijkheden van de door U voorgestelde fietstocht onderzoeken.

Indien U interesse heeft kunt U mij bereiken via: wytmolen@hotmail.com.
Ik wacht met belangstelling uw reactie af.

Met een vriendelijke groet

W. van der Molen