Hoi wereldfietsers,

Hier spreekt een wereldfietser in spé die sinds jaar en dag droomt van een fietsreis naar China. Het momentum is voor mij aangebroken hier serieus werk van te maken (ik kan vanaf februari 2017 minstens een jaar van huis).

Gesprekken met ervaren fietsers (Theo Jorna en Eric Schuijt) hebben mij overtuigd dat deze reis gezien mijn persoonlijkheid, zelfstandigheid, ondekkingslust en vrijheidsdrang mij echt zal liggen. Ik zit vol enthousiasme en energie hiervoor inmiddels. Maar waar praktisch te beginnen?!

Inmiddels heb ik meerdere boekjes in huis die mij op weg moeten helpen met alle praktische to-do's. Maar het lijkt mij daarnaast ook leuk te kunnen sparren met een ervaren wereldfietser die het leuk vind mij op weg te helpen!

Te gek zou het zijn bijvoorbeeld om zo nu en dan samen te komen, verhalen uit te wisselen en te kijken naar de plannen. Zo zou ik het liefst beginnen met het luisteren naar jou verhaal, het aanschaffen van een fiets en kritisch kijken naar de juiste route. Ik woon in Amsterdam en ben benieuwd of er iemand is die het leuk vind met mij mee te kijken!

Alle overige tips zijn ook welkom (bijvoorbeeld voor het aanschaffen van de fiets: ik ben 1,95 lang en heb beperkt budget). Daarnaast ben ik benieuwd of er bij jullie partijen bekend zijn die doen aan sponsoring van dit soort reizen (ik ga een uitgebreide foto/film-blog bijhouden waarin ik op zoek wil gaan naar beweegredenen van de mensen die ik onderweg ontmoet).

Groet, Bas
Een enthousiaste jongeman die aanloopt tegen de berg van wereldfiets informatie, maar vastberaden is begonnen aan de klim