Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sutnik velgen met hoshi spaken - Forum Wereldfietser

sutnik velgen met hoshi spaken

Ik kan een 26 inch wiel kopen voor 100 euro met een xt naaf, met hoshi spaken en met een alesa spuknik velg. Wie kan mij vertellen hoe goed hoshi spaken zijn en is de alesa sputnik velg het zelfde als de exal sp 19 velg. :?:
mario schreef: is de alesa sputnik velg het zelfde als de exal sp 19 velg. :?:
Zelf durf ik dat niet met zekerheid bevestigend te zeggen. Echter ben ik dit feit volgens mij wel ergens op dit forum tegengekomen... :D (toen ik zelf op zoek was naar nieuwe velgen/wielen)

bedankt Roald voor je reactie :P , vroeg mij echter wel af wat die hoshi voor spaken zijn. Nooit eerder van gehoord. Zijn dat db? Naar de naam te luisteren komen deze uit Japan.

Sinds februari 2005 fiets ik met een Mavic T224 velg. Ik heb er drie maanden mee gefietst met bepakking(6000 km). Wat een problemen heb ik daarmee al gehad. Het begon al na een paar dagen. Spaakbreuk! Wel acht in drie maanden tijd! Ook na mijn reis, zonder bepakking,een keer spaakbreuk. Nu heb ik een flinke scheur in de velg ondekt. Ik heb er dus nog geen 7 maanden plezier van gehad (totaal 7600 km). Wat een slechte velg. Ik kocht het wiel kant en klaar. Ik weet niet of het met de hand of machinaal gespaakt is. Weet iemand of er garantie op een Mavic velg zit?
mario schreef:bedankt Roald voor je reactie :P , vroeg mij echter wel af wat die hoshi voor spaken zijn. Nooit eerder van gehoord. Zijn dat db? Naar de naam te luisteren komen deze uit Japan.
Hoshi heeft een uitstekende reputatie op spaakgebied Mario.
Leon
Leon schreef:
mario schreef:bedankt Roald voor je reactie :P , vroeg mij echter wel af wat die hoshi voor spaken zijn. Nooit eerder van gehoord. Zijn dat db? Naar de naam te luisteren komen deze uit Japan.
Hoshi heeft een uitstekende reputatie op spaakgebied Mario.
Leon
Deze spaken werden vroeger (ik weet niet zeker of dat nu ook nog gebeurd) veel door fietsenbouwers als Snel gebruikt. Later is men over gegaan op DT spaken.
Wij hebben ook met hoshi spaken gefietsen (van nederland naar nieuw-zeeland, 32000 kilometer). Geen enkel probleem mee gehad.

Groet,
Marco

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb namelijk een giant frame gekocht en ben die aan het opbouwen. IK zag op de site van Re-cycle dat zij nu een aanbieding hebben. Zij verkopen nu zowel 26 als 28 inch sputnik wielen met 36 of 40 spaken, met een xt naaf met hoshi spaken, vandaar mijn vraag.
Audrey, wat voor spaken had jij? Jij hebt wel erg veel pech gehad dan. :cry:
Wanneer ga je weer op vakantie. Ik lees af en toe je site. Hoe kom jij trouwens aan zoveel vrij tijd, om te reizen?

Audrey, wat voor spaken had jij? Jij hebt wel erg veel pech gehad dan.
Wanneer ga je weer op vakantie. Ik lees af en toe je site. Hoe kom jij trouwens aan zoveel vrij tijd, om te reizen?
Leuk om te horen dat mensen mijn site lezen.
Wat voor spaken ik had? Dat weet ik niet. Ik heb dit wiel kant en klaar in een fietszaakje in Nieuw Zeeland gekocht. Op een gegeven moment zaten er wel 5 verschillende spaken in natuurlijk. Nu kom ik net bij mijn FM vandaan en die merkte op dat er ook een heel goedkope naaf in zat. Niet de naaf die bij het wiel hoord. Ik ben gewoon besodemieterd. Ik laat nu een Mavic 719 velg met een 40 gaats XT naaf opbouwen. Lijkt me wel iets steviger. :-)
Morgen ga ik weer met vakantie. Niet zo ver hoor en nu maar voor twee weekjes. Ik blijf in NL en B. Ik ben tenslotte net terug van mijn NZ reis. Het weer moet wel iets beter worden.
Hoe ik aan al die vrije tijd kom? tja, ik neem gewoon ontslag. Mijn baas is echter wel erg tevreden over mij want ik mag steeds weer terugkomen.

Audrey, waarom koop je niet een css velg. Dit zijn nieuwe velgen die zeer goed moeten zijn. Er horen ook speciale remblokjes bij. Als je een nieuwe velg laat spaken zorg er dan wel voor als het een 40 gaats naaf is, dat je dan een xt tandem naaf koopt. Deze heeft een hoge flens en is stukker sterker. Prettig als je weer eens een lange fietvakantie maakt en op zeker wilt. Je betaald wel meer, maar kwaliteit laat zich altijd betalen en als het goed is onderweg ook gelden.
Heb jouw baas nog mensen nodig. zo een baas zoek ik namelijk ook :lol: