Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tassen - Forum Wereldfietser

Ortlieb tassen

Ik wil Ortlieb Back Roller Pro achtertassen op m'n fatbike maar ik weet niet of deze bagagedrager daar geschikt voor is. Kunnen ze hier aan bevestigd worden ?

De Tubus Fat
http://www.bike-discount.de/en/buy/tubu ... kes-460292
Waarom zouden de Ortlieb Back Roller Pro niet passen? De afstand tussen de haken op de bovenrails is verstelbaar dus dat moet zeker passen en de afstand tussen de onderhaak en de bovenrails lijkt iets van 25 cm dus dat zou ook net moeten kunnen als je hem aan de onderste horizontale buis van de Tubus Fat hangt, zo niet dan kan je hem alsnog aan de bovenste horizontale buis hangen.
Dennis, past die drager wel op de Farley? Heeft die de juiste nokjes en kan dat boven de schijfrem? Bij de Surly drager zaten nl extra verlengpootjes zodat je de hoogte van de drager kon regelen, anders had het op de Pugsley ook nooit gepast.
Ik was gisteren bij de fietsenmaker , hij had ook al het idee dat het mischien wel niet zou passen omdat m'n frame geen nokjes heeft , er moet dan een andere zadelpenklem op die wel die nokjes heeft maar omdat mijn frame zo laag is wist hij niet of het zou passen.


Er is wel een Salsa bagagedrager die op de Farley 5 past. Op het mountainbike forum is iemand die dat heeft , ik heb al gevraagd welke drager dat precies was. Zijn wel aardig aan de prijs die Salsa dragers 150-200€. Wat heb jij voor die van Surly betaald ? Mischien dat die ook wel op de mijne past.
Ik weet niet meer hoeveel het was, iig veel, geloof iets van 125. Kocht hem bij singlespeed.nl toen ik in NL was en daar was ie toen ook het goedkoopst, dus dat was wel weer leuk. Maar ik wilde persé een stalen drager en dan is er weinig keus voor een fatbike. En een klein frame en vette banden is lastig voor een drager, die verstelbare pootjes van de surly drager zijn dan ook heel handig.

Jammer dat ik zo ver weg woon anders had je ff kunnen passen. :)

Wil je geen alu drager? Die zijn nl veel goedkoper.
Allu of staal maakt mij niet uit , als het maar een heel stevig ding is :)
Patrick heeft een mooie drager, weet alleen niet meer welke. Wordt het fatbike topic doorspitten en dan ben je wel ff zoet :lol:
Ik ga ff kijken :)

Heeft Patrick ook een Farley ? Weet het ff niet meer.
Hij heeft een Pugsley
Ik heb net gezocht maar ik geef het op .. 60 pagina's en bijna 1200 reacties :shock: :lol:
Op pagina 5 :D

Tis een Topeak bagagedrager , maar die kan tot 25 kilo belasting. Is dat niet een beetje weinig voor Ortlieb 70 liter tassen ?
Ha je hebt het gevonden :D

25kg .. tja .. die Tubus kan ook maar 30kg aan
Maar 25kg is veel hoor Dennis, dat sleep je niet zo snel mee
Ik heb vlgm iets gevonden waarmee die Tubus ook past.
Ik denk dat je deze klem gewoon boven je zadelpenklem kunt zetten


http://salsacycles.com/components/categ ... /post-lock
Das een mooi ding ja.
Hoe bevestig je hem dan beneden, zitten daar ook geen nokjes?
Deze nokjes bedoel je toch ? Ik heb er nu een achterlampje zitten daar moet ik iets anders op verzinnen gaan.

Afbeelding
Ah daar past vast wel een drager op. En het lampje kan mss dan achterop de drager. :)
Dennis,

Deze vind ik veel mooier:
http://www.m-gineering.nl/shop.htm
vervangt meteen de zadelpenstrop.

Afbeelding

Bert
Het horizontale deel van deze drager waar de haken aan kunnen lijkt op deze foto niet erg lang. Dat betekent dat ofwel de haken van de tassen dichtbij elkaar moeten ofwel de tassen relatief ver naar voren komen.
Het eerste is ongunstig bij zware belasting, wat bij zo'n grote tas voor de hand ligt; het tweede heeft als risico dat je met de hakken tegen de tassen komt, mede afhankelijk van de lengte van je liggende achtervork, de crancklengte en de schoenmaat.
Iets om rekening mee te houden dus.
Ik zou de tassen ook aan de lage horizontale buizen willen hangen, inderdaad even uitproberen of het past en dat is niet handig met een online-bestelling uit Duitsland.