Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afscheid van een NS-fietskluis - Forum Wereldfietser

Afscheid van een NS-fietskluis

Vandaag heb ik vanwege mijn pensioen afscheid genomen van mijn gehuurde NS-fietskluis op het station van Baflo. Ik forens tenslotte niet meer met de trein. Jullie kennen die witte dingen vast wel bij veel stations. Helaas komt vandalisme daar ook voor en ik mag de NS dankbaar zijn dat mijn fiets goede bescherming heeft gehad. De huur van € 109,– per jaar is soms om van te schrikken, maar je hebt dan ook wat. Mijn huur loopt af per 31 oktober a.s. Daarom.
Ik weet niet meer hoe lang, maar daarvoor stonden er oude kluizen van zwaar ijzergaas, waar ik al sinds 1980 gebruik van heb gemaakt. Later zijn die vervangen door de huidige kluizen.
Vandaag heb ik mijn kluis schoongemaakt, de bladeren op de grond opgeveegd (er ligt een beukenhaag pal naast), spinnenwebben met een ragebol verwijderd, de wanden en het plafond met warme Driehoek-zeepsop schoongemaakt, de goot voor de fietswielen glimt alweer. De scharnieren en het slot met olie gesmeerd. Alles ziet er spic en span uit. Of het nog niet genoeg is, heb ik een nieuw nummerplaatje (A1) voor de kluisdeur gemaakt, precies naar het model van de oude, want door vandalisme was die eruit geslagen.
Hierna heb ik de sleutel terug naar Utrecht opgestuurd. En nu in afwachting van het terugstorten van de borgsom van € 40,–. Adieu....


Afbeelding
Wat een mooi verhaal Martin en past ook prachtig in je eerdere verhalen. Ik vind het heel mooi zoals jij met dit soort zaken omgaat. Je maakt hetgeen waar velen van ons, inclusief ik zelf zo makkelijk aan voorbijgaan juist bijzonder en waardevol. En je brengt dat ook nog eens heel mooi voor het voetlicht. Ik geniet hiervan. Dankjewel!

Ps. De nieuwe huurder zal niet weten wat 'm overkomt.

En nu op naar nieuwe avonturen. Geniet van deze volgende stap!
Dank je, André. Vergeet ik te vermelden dat de kluissleutel aan mijn sleutelbosje heeft gehangen, in gezelschap van de sleutels van mijn huis, mijn schuur, mijn werk en van mijn molen. Dus heeft die kluissleutel ook meegereisd tijdens mijn ontelbare fietstochten, tot zelfs in Californië aan toe. 8)
Nu voelt m'n jaszak, ook na het verwijderen van de sleutel van mijn werk, merkwaardig wat lichter....
Nieuwe avonturen? Over een paar dagen ga ik in Zweden fietsen! Mijn nieuwe Focus Culebro, die ik afgelopen augustus heb meegenomen, staat daar nog.
Martin E. van Doornik schreef: Vandaag heb ik mijn kluis schoongemaakt, de bladeren op de grond opgeveegd (er ligt een beukenhaag pal naast), spinnenwebben met een ragebol verwijderd, de wanden en het plafond met warme Driehoek-zeepsop schoongemaakt, de goot voor de fietswielen glimt alweer. De scharnieren en het slot met olie gesmeerd. Alles ziet er spic en span uit. Of het nog niet genoeg is, heb ik een nieuw nummerplaatje (A1) voor de kluisdeur gemaakt,
Geweldig! Mooi om het zo achter te laten voor de volgende.
Martin E. van Doornik schreef:Vergeet ik te vermelden dat de kluissleutel aan mijn sleutelbosje heeft gehangen, in gezelschap van de sleutels van mijn huis, mijn schuur, mijn werk en van mijn molen. Dus heeft die kluissleutel ook meegereisd tijdens mijn ontelbare fietstochten, tot zelfs in Californië aan toe. 8)
Had je toch een paar gram kunnen besparen door 'm thuis te laten voor die reizen :wink:
Mooie verhalen schrijf je, op naar Zweden. :)
Shrek schreef:Had je toch een paar gram kunnen besparen door 'm thuis te laten voor die reizen :wink:
Aangezien ik tijdens fietstochten nooit kampeer maar altijd in jeugdherbergen overnacht (zie foto), wordt het gewichtsvoordeel al meer dan genoeg gecompenseerd. Bovendien laat ik die sleutel liever niet achter in huis, want het kan gebeuren dat ik niet meer waar hij nou weer ligt (onze katten kunnen ermee spelen en dan zoekraken).

Afbeelding

Eén van de indrukwekkendste jeugdherberg-foto's, die ik vanuit mijn fiets heb gemaakt: het is die van Ein Gedi aan de Dode Zee in Israël en is met –390 meter het laagst gelegen gebouw ter wereld. Gedurende de maanden vóór deze fietstocht heb ik wat Hebreeuws moeten leren.
Mooi!

Ben je vanuit NL naar Israel gefietst, of heb je daar een ronde gemaakt? Ik vraag het, omdat ik zelf met plannen rondloop...
Aart Veldhuizen schreef:Mooi!

Ben je vanuit NL naar Israel gefietst, of heb je daar een ronde gemaakt? Ik vraag het, omdat ik zelf met plannen rondloop...
Met een DC-8 van KLM naar Tel Aviv en terug gevlogen (fiets gratis mee); ik heb ook een stukje door Jordanië gefietst. Het was nog in de tijd van de Israëlische premier Menachem Begin. Ik heb daar gedurende 3 weken 884 km gefietst, zeg maar omvattend tussen Be'er Sheba en de Libanese grens. Lijkt niet veel maar denk aan de temperaturen en de enorme hoogteverschillen. Ik ben dan ook 13 kilo lichter thuis gekomen....
Klinkt als een mooi dieet!