Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw natuurkampeerterrein , nu ook voor winterkamperen - Forum Wereldfietser

Nieuw natuurkampeerterrein , nu ook voor winterkamperen

Natuurkampeerterrein de Klashorst heeft een nieuw sanitairgebouw, waardoor winterkamperen nu ook mogelijk is. Deze winter openstelling staat nog niet in het groene boekje.

Ter gelegenheid van deze opening bieden eigenaren Herma en Martin in de week vanaf 14 oktober 50% korting op een kampeerplek, maar dat is nog niet alles;
ze bieden ook gratis activiteiten aan, zoals: Bushcraftactiviteiten, waaronder een diapresentatie, een kindermiddag, een belevingswandeling en een wildplukwandeling.
Daarnaast kunnen jullie ook deelnemen aan het pottenbakken en is er een kampvuuravond met bijpassende muziek.

De Klashorst ligt niet ver van de Overijssselse Vecht: net waar de bossen beginnen. De camping is er al sedert vele jaren, maar is pas met ingang van 2016 natuurkampeerterrein, omdat dit op maat aansluit met de levensfilosofie van Martin en Herma: "Verblijven in de rust van de stilte, opgevrolijkt door zingende vogels, maar ook de rust van onthaasten en zorgeloosheid."
Martin en Herma hebben grote plannen. Onlangs is een gloednieuw sanitairgebouw gerealiseerd, waardoor ook kamperen in de winter mogelijk is. In het sanitairgebouw zijn twee kookplaatjes.
De receptie is meer een soort huiskamer met een houtkachel. De kampeerders kunnen hier ook koffie en andere drankjes bestellen, maar ook gewoon even zitten. Ideaal als het weer wat tegen zit.
Warmte kun je ook krijgen bij je tent, want er zijn houtkacheltjes te huur.
Vind je het onlangs dat alles toch te fris in de tent, dan kun je ook een trekkershut huren.
De Klashorst ligt aan de internationale Vechtdalfietsroute, die bewegwijzerd is als LF-route. Het terrein ligt niet ver van fietsknooppunt 58 in de richting van knoopunt 64.

In het Vechtdal is het prachtig fietsen, met vissentrappen en herstelde meanders. De esdorpen Beerze en Rheede met kenmerkende Saksische boerderijen liggen er schitterend bij.
Maar ook ten noorden en ten zuiden van de Vecht is het fraai fietsen door de bossen op de stuwwallen die gevormd zijn tijdens de ijstijd.
Even pittig is het in de Sallandse Alpen met de Lemelerberg, de Hellendoornse berg en de Holterberg.

Op 1 km richting Mariënberg is boerderijwinkel het Nijenhuis met o.a. streekproducten. Tegenover deze winkel is een restaurant. Op 4 km kent het nietige Mariënberg met slechts 850 inwoners nog altijd een redelijk gesorteerde buurtsuper. Je kunt natuurlijk een steentje bijdragen om deze dorpswinkel in stand te houden.
Sfeervol en niet duur eten kun je in restaurant Perron7 in het monumentale station van Mariënberg dat is ontworpen door Eduard Cuypers, opgeleid door zijn beroemde oom die het Rijksmuseum ontwierp.

http://www.deklashorst.nl
Goeie tip!
Vraag me alleen af of je als solo fietser voor een trekkersplek voor 2 personen moet betalen :roll:
Auk schreef:Goeie tip!
Vraag me alleen af of je als solo fietser voor een trekkersplek voor 2 personen moet betalen :roll:
Gewoon even vragen :wink: Voor een persoon gaat daar 4,50 vanaf.
Ik heb hier afgelopen weekend gekampeerd en ik ben erg enthousiast over deze camping. Sanitair is inderdaad erg netjes en luxe, er zijn zelfs stortdouches (met goed warm water). De ontvangst was hartelijk (met minicursus bushcraft), de receptie voelt inderdaad als een gezellige huiskamer. Wij hadden een houtkacheltje gehuurd en onder de tarp zaten we ondanks de lage temperaturen ('s avonds rond de 3 graden) heerlijk warm.

Kortom: deze camping is (zeker ook in de winter) een aanrader!
Auk schreef:Goeie tip!
Martin en Herma zijn altijd erg schappelijk geweest wbt hun prijzen. Ik heb daar vaak buiten het hoogseizoen gekampeerd, en eigenlijk nooit het volle pond hoeven betalen hoewel ik meestal op een reguliere plek stond.
Volgens mij betaal je 13,35 p/n

Mario