Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS tracker - Forum Wereldfietser

GPS tracker

Hoi allemaal,
Ik ben dingen aan het uitzoeken voor een fietsreis van Groningen naar China. Ik weet nog niet wanneer deze reis plaats gaat vinden, vermoedelijk als ik genoeg geld bij elkaar heb. Bestaat er een soort GPS tracker die ik kan gebruiken om het thuisfront op de hoogte te houden van mijn locatie? Dat 24/7 mijn locatie te zien is op een scherm? Het liefst op aa/aaa batterijen.
Alle tips zijn welkom!

wijziging: ik heb wat over de Spot Trace gelezen. Heeft iemand hier ervaring mee?
De Spot is duur (aanschaf + abo) maar werkt prima. Wel even letten of je overal op je route dekking hebt.
Aangezien de Spot Trace relatief nieuw is denk ik niet dat er veel mensen zijn die daar ervaring mee hebben... :wink:

De Spot Gen 3 is al wat langer op de markt en heeft wat meer functies zoals het verzenden van een SOS signaal / versturen van een standaard "Ik ben oké" bericht etc. Volgens heb ik hier op het forum een aantal malen iemand voorbij zien komen die er eentje (of een van de vorige generaties) had?

Veel andere producenten van dit soort apparaten (die dus geen GSM netwerk gebruiken maar communiceren met een satellietnetwerk) zijn er volgens mij niet, de enige concurrent die ik ken is de DeLorme inReach.

Realiseer je wel dat de betrouwbaarheid van deze apparaten soms wat te wensen overlaat en je naast de aanschafprijs ook vast zit aan een duur abonnement, zonder dat kan je er namelijk niets mee!
Sorry, mijn reactie ging over de Spot Tracker. De Trace is een ander ding, zie ik nu.