Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schotland | Vermijd camping Cobeland in Gartmore - Forum Wereldfietser

Schotland | Vermijd camping Cobeland in Gartmore

Camping Cobeland vlakbij Gartmore aan de National Cycling Route 7 vraagt een te hoge prijs aan fiets touristen. Afgelopen zomer betaalden wij 24,40 pond. De hoogste prijs in een maand fietsen door Schotland. Later ontdekte we dat het boekingssysteem een prijs in die periode van 15,17 pond geeft. Thuisgekomen hebben we per mail gevraagd wat er precies fout gaat, ook voor toekomstige andere fietsers aan de grote organisatie die achter deze camping zit - Camping in the Forest. Daarop werden we letterlijk het bos ingestuurd door deze organisatie. Kortom laat je niet ook het bos insturen maar rijd lekker een stukje door voor een betere prijs met dito behandeling 8)

Zo'n 14 km verder zit een veel goedkoper alternatief in Drymen voor 10 pond voor twee personen >>route naar goedkopere camping bij Drymen

https://drymencamping.wordpress.com

*Inmiddels heeft de organisatie alsnog de fout toegegeven na een paar recensies op toonaangevende vergelijkingssites over dit voorval. Ach beter te laat dan nooit :wink: De correcte prijs is 12,05 pond!
Als het over prijzen gaat: de Cherry Hinton Caravan Club in Cambridge: 27 pond voor 1 nacht voor 2 personen en een trekkerstentje. Ondanks het grote bord: "everybody welcome" betaalden we 12 pond boete omdat we geen lid van hun clubje waren. Helaas was het weer te slecht om door te rijden ..
Een hoge prijs vragen is een ding. Dubbele standaarden (een groot verschil in de prijs op de website en die aan de balie) en dat vervolgens niet netjes toegeven, is een tweede...
In 2005 heb ik eens gekampeerd op een camping bij Big Bear Lake in Californië, $26 voor één nacht in mijn eentje (plus tent en fiets).

Ik kreeg wel een erg prettig, ruim, privé plek toegewezen, met een sanitaire ruimte die ik deelde met drie andere plekken.

Duurste camping ooit voor mij, maar het geld waard!
in dit topic gaat het ook over dure campings. Wat dat betreft zit je nog goed. Ik betaalde meer dan €40 in Noorwegen voor een nachtje op een camping.
Het is geen draadje om te discussiëren over dure campings. Wie de duurste had enzv. Maar een waarschuwing voor mensen die in Schotland in de buurt zijn/komen van camping Cobeland in Gartmore. Plus een alternatieve goedkopere camping bij Drymen.

Vooral omdat deze grote camping organisatie zelf de fout (verschil in prijs op de website of aan de balie) niet netjes wil toegeven. :wink:
In 2013 was ik ook op deze camping
Ik zal zeker niet meer betaald hebben dan 10 a 12 pond.

Foto: https://plus.google.com/photos/10300337 ... 0942300162

Mooie plek in het bos aan het riviertje waarin een heerlijk biertje gekoeld.
Dit is echt Cobeland - niet Jan en Liseth. Het is Rothiemurchus in Aviemore :wink: |
Deze was trouwens nu zo'n 22 pond maar deze was het wel waard vanwege de privé badkamers en de mooie standplaatsen ;-)

janenliseth schreef:In 2013 was ik ook op deze camping
Ik zal zeker niet meer betaald hebben dan 10 a 12 pond.

Foto: https://plus.google.com/photos/10300337 ... 0942300162

Mooie plek in het bos aan het riviertje waarin een heerlijk biertje gekoeld.
Wit schreef:Dit is echt Cobeland - niet Jan en Liseth. Het is Rothiemurchus in Aviemore :wink: |
Deze was trouwens nu zo'n 22 pond maar deze was het wel waard vanwege de privé badkamers en de mooie standplaatsen ;-)

janenliseth schreef:In 2013 was ik ook op deze camping
Ik zal zeker niet meer betaald hebben dan 10 a 12 pond.

Foto: https://plus.google.com/photos/10300337 ... 0942300162

Mooie plek in het bos aan het riviertje waarin een heerlijk biertje gekoeld.
Klopt, dit moet de juiste zijn. Ook aan een rivier.

https://plus.google.com/photos/10300337 ... 6059440274

https://plus.google.com/photos/10300337 ... 1947486434
Als het over prijzen gaat:
.... is niemand verplicht om op bepaalde campings te gaan staan, bepaalde producten of diensten te kopen, of bepaalde landen te bezoeken :wink:
Shrek schreef:
Als het over prijzen gaat:
.... is niemand verplicht om op bepaalde campings te gaan staan, bepaalde producten of diensten te kopen, of bepaalde landen te bezoeken :wink:
Maar dit forum is wel opgezet met het expliciete doel ervaringen te delen zodat we er allemaal wat aan hebben. Ook tips om het allemaal enigszins budgetvriendelijk te houden horen daar volgens mij bij.
Wit bedankt voor de tip!
Shrek schreef:
Als het over prijzen gaat:
.... is niemand verplicht om op bepaalde campings te gaan staan, bepaalde producten of diensten te kopen, of bepaalde landen te bezoeken :wink:
Mijn draadje gaat niet over de prijs. :idea: Het gaat erom dat de camping een fout tarief rekent voor fietsers die zonder reservering arriveren. Bijna 10 pond verschil met de officiele prijs in het boekingen systeem op de website. En om grote organisaties die arrogant rea-negeren als je ze netjes vraagt waar de fout precies zit. Met zulke organisaties heb ik liever niets te maken (Jij wel?) en gun ik anderen ook niet - vandaar mijn berichtje hier.
Is het niet hun goed recht om te vragen wat ze willen, en via verschillende 'verkoopkanalen' verschillende prijzen te rekenen?

Via vakantieveilingen.nl betaal je ook minder voor een hotelovernachting dan wanneer je pas ter plekke boekt en betaalt.
Ja dat is natuurlijk zo Shrek. Maar dat is niet zoals ze het zelf uitleggen.

Pfff wel vermoeiend hoor. Je neemt de moeite om andere fietsers te waarschuwen om of deze camping te mijden plus een alternatief in de buurt. Of online te boeken voor een lagere prijs en dan verzand je in allerlei essentiële discussies enzv. :roll:
Maar waarom zouden mensen deze camping dan moeten vermijden?

De camping was zijn geld waard.

Bewijs: jullie hebben het er zelf voor betaald...
Shrek schreef:Is het niet hun goed recht om te vragen wat ze willen, en via verschillende 'verkoopkanalen' verschillende prijzen te rekenen?
Vast, maar het ondermijnt het vertrouwen, niet alleen het vertrouwen in die camping maar het vertrouwen in de hele branche. Op die manier wordt het een rottig spelletje.
Als ik een fiets aanbiedt via deze website en jij komt bij mij thuis kijken en ik vraag je ineens 400 euro meer "omdat de prijs op het forum een internetprijs was" dan ga me mij ook iets onprettigs vertellen.

Er schijnt tegenwoordig iets gaande te zijn dat alles wat niet expliciet gehandhaafd wordt ook inderdaad maar moet gebeuren. Met bedrijven die dit principe graag toepassen doe ik liever geen zaken.
Je zult het niet geloven. Nadat ik de organisatie een paar weken de mogelijkheid geboden had om mijn vraag netjes te beantwoorden. En zij deze vraag parkeerde en vervolgens bij nog eens navragen naar de voortgang, het afdeden met 'wij hebben gelijk'. Heb ik gisteren een drietal recensies geschreven op een drietal grote openbare websites buiten de WF. En ja hoor, toen kwam er beweging. Vandaag kreeg ik een mailtje met excuus. Ze hadden inderdaad de verkeerde prijs berekend - 2x het tarief zelfs. En ik krijg het volledige bedrag terug voor deze overnachting. Tsja .... waarom kunnen sommige organisaties niet gewoon al een fout toegeven en oplossen bij het een-op-een contact met de klant? :roll:

De correcte prijs bij deze camping is zelfs nog lager dan ik eerder schreef, namelijk 12,05 pond!
Shrek schreef:Is het niet hun goed recht om te vragen wat ze willen, en via verschillende 'verkoopkanalen' verschillende prijzen te rekenen?
Klopt, maar dan is het toch wel prettig dat we door Wit gewezen worden op de manier waarop deze camping zijn "recht" gebruikt?

Wordt best vervelend als campings met weinig concurrentie in de buurt hun prijzen voor fietsers gaan verhogen omdat die toch geen kant op kunnen, dan is het prettig dat we elkaar een beetje op de hoogte houden.
Wit schreef:Heb ik gisteren een drietal recessies geschreven
Een recensie is al erg genoeg,maar als je er meteen een recessie van maakt, oef! :D
Mooi dat ze in beweging zijn gekomen.
Betekent dit nu dat het negatieve reisadvies voor camping Cobeland in Gartmore wordt ingetrokken, of blijft dit staan?