Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reparatie Hilleberg tent? - Forum Wereldfietser

Reparatie Hilleberg tent?

Onze Hilleberg Nallo 3GT begint wat slijtplekken te vertonen na jaren intensief gebruik. Er zitten een o.a. paar kleine gaatjes in het grondzeil, de naad van het grondzeil is wit uitgeslagen en de elastiekjes zijn uitgerekt. Aangezien de fabricant nog geen informatie geeft, stel ik mijn vragen hier.

1. - Met welke methode repareer ik de gaatjes en de naad zonder de tent aan te tasten?
2. - Hilleberg zelf adviseert nikwax Tent & Gear Solarproof om het buitenzeil van wat oudere tenten te onderhouden. Wie heeft ervaring met dit spul op Hilleberg tentdoek = Kerlon
3. - Wat voor materiaal is Kerlon eigenlijk precies?
4. - Wat is de productnaam van grondzeil zonder oplossingsmiddelen?
5. - Iemand ooit de elastiekjes gerepareerd - zo ja hoe en werkte dit?

thxs!
Ik vermoed met mcNett silnet - tenminste als de tent van silnylon is gemaakt en dat lijkt me bij Hilleberg het geval anders mcnetf seamgrip.

Elastiekjes vervangen door shockcord.
Voor de naden en gaten antwoordde Hilleberg zelf inmiddels met:

'For the outer tent we recommend using SilNet seamsealer and for the inner tent and floor the SeamGrip seam sealer'
Mooi!
Precies. De buitentent is van siliconen elastomeer gecoat nylon. Het grondzeil is PU gecoat polyester. Je hebt dus verschillend spul nodig om de gaatjes te dichten. Hilleberg geeft overigens wel degelijk antwoord op je vragen, al moet je in deze drukke tijd soms heel even wachten. Die elastiekjes gaan inderdaad wat uitlubberen. Moet er echt wat aan gedaan worden?
Wim schreef:Die elastiekjes gaan inderdaad wat uitlubberen. Moet er echt wat aan gedaan worden?
De elastiekjes repareer we door er een knoopje in te leggen. Zo korten we ze in. Ze zijn namelijk nog wel elastisch maar iets uitgerekt.