Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff schrijfrem achterwiel met Ryde velg - Forum Wereldfietser

Rohloff schrijfrem achterwiel met Ryde velg

Te koop 1 jaar gebruikt 36 spaaks Rohloff achterwiel voor remschijf met Ryde Andra 210 velg. Handgespaakt bij Bike4travel. Ca 3000km mee gereden. Olie pas ververst. In prima staat! Een prima wiel voor langere fietsexpedities.

Prijs €800

Ik wil graag bredere velgen monteren voor een 29+ band en moet daarvoor naar een Rohloff met 32 spaaks flens. Eventueel in te ruilen voor een 32 gaats Rohloff dus dan heb je een voordelige upgrade van 32 naar 36 spaken!
Rapro schreef:
Ik wil graag bredere velgen monteren voor een 29+ band en moet daarvoor naar een Rohloff met 32 spaaks flens. Eventueel in te ruilen voor een 32 gaats Rohloff dus dan heb je een voordelige upgrade van 32 naar 36 spaken!
Velocity maakt anders wel degelijke 29+ velgen 36 gaats. OK geen Ryde maar zeker stevig aangezien ze hier onder een Bullit "bakfiets" liggen bij mij en het soms zeer zwaar te verduren krijgen. Weliswaar geen 29+ maar over de kwaliteit van Velocity ben ik zeer te spreken.
Dank voor je reactie. Had de tip van de Velocity ook via een ander kanaal gekregen. Met 39mm wat breder dan een WTB van 35mm, maar goed waar praten we over... Een Surly Knard van 29x3" zal er goed overheen passen. Ben benieuwd of trekking banden van bv 28x2.15", zoals de Schwalbe Mondials, er goed op passen...
Velocity is wat minder bekend maar maakt ze niet minder, staan goed bekend.
Rapro schreef:Dank voor je reactie. Had de tip van de Velocity ook via een ander kanaal gekregen. Met 39mm wat breder dan een WTB van 35mm, maar goed waar praten we over... Een Surly Knard van 29x3" zal er goed overheen passen. Ben benieuwd of trekking banden van bv 28x2.15", zoals de Schwalbe Mondials, er goed op passen...
Een 2.35 hebben we er al op zien liggen met de Nobby Nick, maar de mondial met zijn 2.15 dikte moet je proberen, de Nobby Nick vond ik al maar net netjes kunnen. 2.25 had nog gelukt, maar dan...

Weet het ons te zeggen ;-)

Btw, dacht dat de mondial in 28" niet verkrijgbaar is in 2.15, maar in 2.00.
Excuus ik bedoelde de Almotion! Die is in een 2.15" versie beschikbaar...

De vraag is misschien ook of je ooit weer 'terug' wil als je het comfort van dikkere banden gewend bent.

Ook is er natuurlijk een opkomende trend in de +size banden, dus de markt is nog aan het groeien in deze banden maat. Een mooie brede wegband zou de Surly Extraterrestrial zijn, nu nog helaas alleen in een 27.5+ versie beschikbaar.

Waar gebruik je overigens een bakfiets met van die brede sloffen voor? Ga je het terrein ermee in? :shock:
Rapro schreef:
Waar gebruik je overigens een bakfiets met van die brede sloffen voor? Ga je het terrein ermee in? :shock:
Haha nee, hoewel ik me daar nog aan durf te wagen, maar dat is onze mobiele hersteldienst voor fietsen. Deze heeft ook de velgen van Velocity er onder liggen maar een smallere variant. We kunnen daar niet breder gaan dan 50 mm vanwege het frame.

Succes met je zoektocht naar die 2.15 brede allmotions. Wij hebben ze al heel lang in voororder staan.

Maar je kan wel eens kijken naar een vlot bollende 2.8 brede supermoto van schwalbe als je die brede velgjes neemt. :D
Rapro schreef:Te koop 1 jaar gebruikt 36 spaaks Rohloff achterwiel voor remschijf met Ryde Andra 210 velg. Handgespaakt bij Bike4travel. Ca 3000km mee gereden. Olie pas ververst. In prima staat! Een prima wiel voor langere fietsexpedities.

Prijs €800

Hallo Rapro, Ik heb belangstelling Andra 210 Ryde velg met Rohloff, Hoeveel inch in de velg.
Ik ben nieuw hier. Kan jij contact met mij opnemen? M.v.g. Wideglide
Heb het wiel al omgespaakt met brede Dualy velgen, dus helaas.
Rapro schreef:Heb het wiel al omgespaakt met brede Dualy velgen, dus helaas.
Hoe bevallen de Dually? :)