Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van Bangkok naar ko chang/fietskar kopen/kind van twee - Forum Wereldfietser

van Bangkok naar ko chang/fietskar kopen/kind van twee

Hallo,

Wij willen in november dit jaar graag fietsend van Bangkok naar Ko chang (zuid-oost thailand) met een kindje van bijna twee. Daar woont namelijk familie van ons.

Wie weet er een mooie route van Bangkok naar ko chang ?

Zijn er fietskarren (waar een kind in kan zitten) te koop of te huur in thailand ?

wat zijn reele agfstanden om te fietsen met een kind van twee?

groeten renske en familie

Azie heb ik geen verstand van.
Fietsen met kinderen wel.

Ik zou je aanraden om voor het idee in Nederland een paar dagen proef te fietsen.
Eerst eens kijken of de kleine het wel leuk vind, en in wat voor dag ritme de kleine zit.Per kind zitten er grote verschillen in.
Het zal jullie kindje zijn die bepaalt hoeveel kilometer je onder de gegeven lokaleomstandigheden kunt fietsen.
Misschien kun je ook stukken met het fietsstoeltje fietsen, dat vinden kinderen vaak veel leuker dan in die fietskar hangen.
Ik weet niet wat de conditie van de wegen daar is, maar een slechte weg zal jullie ook meer dwingen om de afstanden in te korten omdat de keine nu wel weer ??ns wil slapen of eten of de luier vol heeft.

Lees het boekje Fietsen met kinderen eens door.
Leuk boekje dat je een beetje een idee geeft wat en hoe het is om met kinderen te fietsen.
Ook de minder leuke dingen staan erin. :wink:

Ik heb die route gefietst maar kan die bepaald niet aanraden. Je moet over de 3, een drukke, schaduwloze, loeihete snelweg door een oninteressant landschap.
Alternatieven hebben we niet gevonden.
Pas na Trat wordt het leuk maar dan heb je de afslag Ko Chang al gehad.

Hallo Renske,

Over de genoemde route kan ik je niets vertellen, over fietsen met een peuter wel. Ook mijn advies zou zijn: probeer eerst het fietsen uit in Nederland, al is het maar een paar dagen. Dan weet je een beetje wat jullie, en je kind, aan kunnen. Want inderdaad: dat verschilt nogal per kind, en per dag.

Zon en hitte (maar ook regen) kunnen enorme spelbrekers zijn. Zorg voor een goed zonneschermpje in je kar.

Mocht je een kar gaan huren: zorg dat je zeker weet dat de kwaliteit oke is. Je kind brengt er de nodige uurtjes in door, dus daar mag niets mis mee zijn. Realiseer je dat je met een kar breder bent. Smalle of slechte wegen zijn daarom lastiger te fietsen dan normaal. Idem voor heuvels en bergen. Je fietskar is een soort 'anker', dat de neiging heeft jou steeds terug te trekken naar beneden.

Wij hebben nooit een zitje meegehad, maar voor een kind is het meest ideaal om fietskar en zitje af te wisselen. Slapen of boekjes lezen (of schuilen voor de regen) in de fietskar. Kletsen en rondkijken in het zitje.

Kijk ook eens op www.fietsenmetkinderen.info; sinds vorige week staat daar ook een flink overzicht op van resiverslagen van andere fietsende gezinnen. Vooral Europa, maar ook een aantal daar buiten.


Groeten,
Sandra

Ik ben op Ko Chang en een mooie route gefietst vanaf Rayong. Kleine n leuke weggetjes langs de kust. Overal accommodatie. De kust is echt Thais: geen bleekscheet te bekennen. Mobiele karaoke op het strand. Gewoon meedoen. Een paar keer moet je met een bootje de monig van een rivier oversteken. Ko Chang zit vol bleekscheten, met alles wat daarbij hoort. Een opmerkelijk contrast met de rout er naar toe.