Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trekking in Sardinië - Forum Wereldfietser

trekking in Sardinië

Wij willen een trekvakantie doen in Sardinië. Ik heb de route van Bikeline bestudeert en het lijkt mij wel wat. Vanuit Cagliari, via de westkant naar omhoog. Eventueel nog doorsteken naar Corsica ofwel terugvliegen van Olbia. Het is constant klimmen en dalen en dat doen we wel graag...tenminste als het niet al te zwaar is. Percentages van 10 a 15 % daar hou ik niet zo van. Iemand ervaring met die route ?
Bedankt voor de reactie. Regine
Die percentages ga je wel tegenkomen zodra je het binnenland in gaat, maar ook de kust kent enkele zware trajecten, vooral in het noord westen. In combinatie met de vaak hoge temperaturen is Sardinië dan ook niet echt makkelijk te noemen maar ook weer niet loodzwaar
Corsica vonden en vinden we nog steeds veel mooier hoewel we het de laatste keer druk en duur vonden.
Heel weinig reactie van fietstrekkers in Sardinië. Blijkbaar is Sardinië niet zo populair voor trekkers ?
Ja zeker wel. Heel mooi eiland om te fietsen. Zeker een aanrader. Ik kan mij van Sardinie de mooie landschappen herinneren maar zeker ook de steile klimmetjes (wel hele gave klimmetjes :lol: ) maar ook de (tegen)(mee)wind.
De beklimmingen zijn nooit heel erg lang. Ik zou zeggen, ga op pad en geniet ervan.
Ondertussen zijn wij terug van een prachtige vakantie op Sardinië en Corsica en zoals jullie schreven is dit een leuke fietsbestemming. In Sardinië volgden wij een route van Bikeline; in Corsica volgden wij een route van Luc Oteman. Niet de hellingen maar wel de hitte maakten de fietsdagen soms zwaar. Een topvakantie!