Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treinticket van Zürich naar Arnhem met fiets 10 sept. 2016 - Forum Wereldfietser

Treinticket van Zürich naar Arnhem met fiets 10 sept. 2016

Door omstandigheden kan ik niet op fietsvakantie naar Zürich. Ik heb €115,- voor dit ticket betaald.
Als je spontaan besluit om een fietsreis richting Zürich nog te maken, kan ik je misschien blij maken met een nachttreinticket terug.
Ik heb hier vaker mee gereisd. Het is aangenaam reizen in een zes persoonscouchette waar je het overgroot gedeelte van de reis kunt liggen of slapen, in dit geval op de onderste plaats.
Voor de fiets is er alle ruimte om het te stallen en op slot te zetten.
Meestal stond de fiets dichtbij de plaats waar ik sliep. Zover ik hier op de kaartjes zie, staat de fiets in een andere wagen dan waar je verblijft, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Gedurende de nacht staat de trein of diverse stations even stil en is er af en toe controle van de tickets, meestal maar 1x.

Je mag het hebben voor 50 euro. Ik stuur het dan op per post, zoals ik het ook met de gewone post heb ontvangen van de treinreiswinkel, of het is op te halen in Rosmalen, als je zeker wilt dat het ticket 'aankomt'.
Ik zal nog foto's plaatsen.
Beste fud0,

Het lukt mij niet om u een persoonlijk bericht te sturen maar ik heb interesse in het ticket. Heeft u deze nog?
Hallo Peter,

Ik zie nu je reactie.
Ik dacht niemand reageert, dat was eigenlijk gelukkig, want ik ben alsnog gegaan naar Zürich en ben net terug, met de trein dus! dmv het treinticket,
Het blijft ideaal met de trein van of naar Zürich op deze manier.
In elf uur tijd was ik gedurende de nacht van 21.42 V van Zürich naar Arnhem A +/- 8.30uur de volgende ochtend en ondertussen kun je gewoon lekker liggen in zo'n couchette, in mijn geval met in totaal 6 personen, maar heel goed te doen.

Het viel me trouwens wel op dat er maar weinig fietsen meegingen. Ik ben wel eens in augustus richting Zürich gegaan, toen was de fietswagon helemaal vol. Nu waren er maar hooguit vijf of zes fietsen.
Ik hoop dat het mag blijven bestaan deze mogelijkheid om fiets mee te nemen zonder overstap naar een bestemming die veel opties biedt.