Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De goedkoopste camping van Frankrijk - Forum Wereldfietser

De goedkoopste camping van Frankrijk

Ik fietste een paar weken geleden op de Velofrancette via het jaagpad langs de rivier Mayenne. Ik had me verkeken: er bleek géén camping tussen Mayenne en Laval (40 km). De dag vorderde snel en ik was eigenlijk wel toe aan een douche en een koud biertje. Ineens hield Roger Censier mij staande bij zijn winkeltje en terras aan de rivier bij Martigne-sur-Mayenne. Hij bood mij onmiddellijk aan dat ik mijn tentje kon prikken op zijn grasveldje. De douche was zalig en op het toilet was zelfs WC-papier. Roger had alles was ik nodig had: koud bier uit de tap, brood en ingredienten voor een maaltijd. Ik mocht koken op een van zijn picknicktafels.

Ondertussen hield hij nog meer fietsers staande en het werd nog gezellig.

Ik vroeg hem zijn tarief. Ik hoorde verbaasd 0,00 Euro! :o

Helaas gaat hij dit najaar met pensioen, maar Roger verzekerde mij dat hij waardige opvolgers heeft die zijn bedrijfsfilosofie zullen voortzetten.

Overigens leuk fietsen op de Vélofrancette. Ook regelmatig een camping met zwembad.
Klinkt ook wel een beetje als het begin van een spannende thriller, Bert. Een man die fietsers naar zijn grasveldje lokt en aanbiedt gratis te kamperen...
(ben geloof ik te vaak in landen geweest waar "free" zelden gratis is)
peter de rijk schreef:Klinkt ook wel een beetje als het begin van een spannende thriller, Bert. Een man die fietsers naar zijn grasveldje lokt en aanbiedt gratis te kamperen...
Ach, zo lang je niet wakker wordt de volgende dag in een bad met ijs en een lege plek waar gisteren nog een nier zat...
En dan nog. Het wordt pas echt vervelend als dat je twee keer overkomt.