Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke passage westkant Pyreneen ? - Forum Wereldfietser

Welke passage westkant Pyreneen ?

Even (opnieuw) voorstellen: Ger, net 60, en gek op o.a. lange fietstochten. Op dit moment ben ik bezig met een tocht van Groningen naar Marrakech, samen met een van mijn kinderen. Op dit moment zijn we gevorderd tot net onder Bordeaux. Nu vraag ik mij af wat de minst lastige passage is over de Pyreneen richting Pamplona. Ben benieuwd naar jullie suggesties.
Oh ja, als je benieuwd bent naar onze vorderingen google dan even op Ger, fietstocht en Marrakech, dan kom je bij onze facebookpagina.
Hartelijke groet van Ger
@ Dat lijkt mij Dantxarinea. Dit plaatsje ligt precies op de grens. De camping is aan de Franse kant. Je merkt hier duidelijk het verschil tussen Frankrijk en Spanje.
Aan de Franse kant sluit het café al om 19:30 uur, terwijl aan de Spaanse kant de terrassen pas goed vollopen na 21:00 uur.
Je kunt via de N-121-B en bij Oronoz de N-121-A naar Pamplona. Kleine weggetjes zijn ook mogelijk, maar dan moet je meer klimmen.
Bert, bedankt voor de tip, was inderdaad een leuke camping en een mooie klim. We hebben er van genoten, zijn ondertussen al in Madrid aangeland. Route van Pamplona tot Guadalajara was ook zeer de moeite waard.