Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voordelig kamperen in Frankrijk dankzij Accueil Vélo - Forum Wereldfietser

Voordelig kamperen in Frankrijk dankzij Accueil Vélo

Ik heb dit jaar diverse bewegwijzerde fietsroutes gedaan in Frankrijk:
Vélofrancette, Loire à Vélo, La Vallée du Loir à Velo, Vélocénie, V44, delen van de V37 Seine à Vélo.
Veel campings langs de Franse routes doen mee met Accueil Vélo (fietsers welkom). Dit certificaat krijgt steeds meer status. Campings die dit certificaat willen krijgen moeten aan een aantal voorwaarden voldoen, zoals een tarief afgestemd op een fietser met een klein tentje. http://en.francevelotourisme.com/conten ... ts-welcome
En het werkt, want met het certificaat komen de campings ook op de websites van de routes.
De prijzen zijn daardoor gunstig voor fietsers. In de regel 6-8 Euro. Soms ook met zwembad.Zo betaalde ik op 9 juli op de driesterren-camping International Lac de Maine van Angers met prachtig zwembad en picknicktafels, slechtweer-voorziening voor fietsers € 8,15 inclusief toeristenbelasting.
De prima camping van Domfront kostte slechts € 3,- met nieuw sanitair, prachtig dagverblijf met comfortabele stoelen, koelkast en magnetron.
Slechts een keer € 14,20 betaald, maar dat was op een camping zonder certificaat accueil vélo, maar wel een mooie camping mét zwembad!
Wat de combinatie fietsen en kamperen betreft, steekt Frankrijk erg gunstig af ten opzichte van andere landen.
Er zijn nog altijd bijna 10.000 campings in Frankrijk. Twee keer bleek dat een camping uit de officiele gids van de Franse federatie van kampeerterreinen gesloten. Een keer was 5 km verder een camping en de andere keer moest ik 8 km met klim uit het dal.
Ik blijf toch de municipals ook fijn vinden hoor. Hebben vaak een zwembad en zo niet krijg je geregeld gratis toegang tot het gemeentebad :)!
Travelmaster schreef:Ik blijf toch de municipals ook fijn vinden hoor. Hebben vaak een zwembad en zo niet krijg je geregeld gratis toegang tot het gemeentebad :)!
Ook "municipals" doen mee met Accueil Vélo! :wink:
Well there you go! :wink:
Leuke ontwikkeling. Nu nog een databestandje waar al die campings in staan, het liefst met GPS coördinaten zodat we dat in kunnen laden als POI's