Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Perrysport/decathlon tent? - Forum Wereldfietser

Perrysport/decathlon tent?

Heeft iemand ervaring met de tenten van Perrysport, en dan vooral de 1 en 2 persoons modellen?
Of met de Forclaz T2 + ultralight van Decathlon?
Prijs/kwaliteit lijkt mij niet verkeerd.

Groeten, Marc.

Met de Decathlon-tent (versie T3+) heb ik heel slechte ervaringen. Tijdens een vakantie van drie maanden heb ik vier keer een gebroken aluminiumstok gehad (hoewel ik een van de twee stokken al na een maand had moeten vervangen door een glasfiber-stok).
Bovendien zijn - ook ruimschoots binnen drie maanden - beide ritsen kapot.
Gerd

Wij hebben de Perry Sport Eagle Peak in 2001 gekocht. Het is een 2/3 persoons tent en hij bevalt ons uitstekent. Hij is nu al 6 lange kampeervakanties meegeweest en in totaal meer dan 100 keer opgezet en afgebroken in mooie en erbarmelijke omstandigheden en nog geen slijtage! We hopen er nog vele malen gebruik van te maken en onze volgende is weer een Perry Sport.
veel succes, Mia
Volgens mij is de duurzaamheid van een tent voor een goed deel geluk hebben... ik heb zelf en in mijn vriendenkring tenten van Carl Denig en Hilleberg gezien, die na twee seizoenen al tot op de draad versleten waren, en Perry en Decathlon tenten die na jaren intensief gebruik nog als nieuw waren.

Bij de goedkopere tenten zul je vaker slingerende naden, slechtere ritsen en een lagere waterdichtheid aantreffen, zoveel is zeker. De ritsen van Perry hebben een kwalijke reputatie (heb ik zelf ook moeten ondervinden bij zowel tent als rugzak). En glasfiber stokken hebben een lage levensduur en een hoog gewicht.

Maar als je het voornoemde geluk hebt, kun je met een beperkt budget vele jaren plezier hebben van je Perry of Decathlon tentje!

Groetjes,

Astrid