Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alles kan als je maar wil! (Passo dello Spluga) - Forum Wereldfietser

Alles kan als je maar wil! (Passo dello Spluga)

Enige tijd geleden postte ik onderstaande vraag:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... sso+spluga

In mei vertrokken dus besloten om de Splugenpas vanuit Italië gewoon in de route te laten vooral omdat ik dat wilde, ik ging het allemaal wel zien...mijn eerste "lange" solotrip en mijn eerste alpenpas. Ik zou na 36 dagen fietsen door Europa de Passo dello Spluga gaan bedwingen, gewoon met 18kilo fiets en 21kilo bepakking

Tijdens de eerste 35 dagen van de reis heb ik mij zo vaak afgevraagd of het nu wel zo verstandig was om eigenwijs te zijn, bij Bad Gastein bijvoorbeeld fiks klimmen en veel lopen, zelf al in Duitsland waren sommige klimmen te steil om te fietsen ........hoe moet dat dan straks op de Splugen, dat kan ik nooit..... :shock:
Maar echt geen seconde spijt gehad, het was 1 van de mooiste dagen van de vakantie, en zeker niet de zwaarste! Dat zal ongetwijfeld ook zijn gekomen doordat ik was voorbereid op de zwaarste dag ever... en dat het weer die dag ook echt super was!

Als je mijn ervaring van de beklimming wil weten lees dan verder op:

https://www.pindat.com/pindata/user/cos ... 2016-06-06
Welkom bij het genootschap van de Spluegenpass-bedwingers! :lol:
Hartelijk dank Bert, heb jou nog bijna (LEES: BIJNA) benijd toen ik eenmaal boven was, geen humeurige zwitserse beamte, niets.... (nou ja noem dat uitzicht maar niets!) Maar gelukkig ook geen regen :D
Ben (man van 66 jaar) in mei van dit jaar vanuit Rome naar huis gefietst en onderweg gekampeerd, heb op 17 mei ook de Spluga bedwongen vanuit een camping in Colico naar de camping in Splugen in ruim 9 uur, onder goede weersomstandigheden. Vond het ook een hele mooie beklimming, maar heel zwaar heb voor het eerst stukken moeten lopen. Fiets sinds 5 jaar ieder jaar twee tochten en moet dan vaak de Alpen of de Pyreneeën over en tot vorig jaar zonder te lopen. Misschien dat toch mijn jaren hier ook invloed op hebben.
Leuk te lezen willem1, en ook gewoon gehaald!
Was zeker nog veel sneeuw boven? Je was er ruim twee weken eerder.
Als ik het goed heb had je er ook al 36km op zitten voor je aan de pas begon, dat maakt het ook niet makkelijker...
Ik denk dat ook neerkomt op vorm die dag. Hoe voelen de benen, uitgerust, moe.
Heb onderweg dagen gehad dat mijn benen nog amper een vluchtheuvel wilden nemen.
Maar inderdaad 66 is geen 40 meer dat zal er ook mee te maken hebben!
sowieso petje af ik moet het mijzelf nog maar zien doen over 26 jaar.
Er lag inderdaad meer sneeuw dan op jouw foto, ik heb ook op de top op de zelfde plaats een foto gemaakt, ik zal deze als terug ben van mijn fietstocht naar Zweden toevoegen. Zelfs op de camping in splugen zag ik op de aangrensende skihelling op de zelfde hoogte grote plukken sneeuw liggen.
zoals je schijft klom ik ook de ene dag goed en de volgende dag wilde mijn benen ook niet.