Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe bedrijfsfiets - Forum Wereldfietser

Nieuwe bedrijfsfiets

Vandaag het goede nieuws vernomen op het werk dat voor de nieuwe bedrijfsfietsen (die ook privé mogen gebruikt worden) wordt overgestapt van loodzware en niet vooruit te branden Gazelles (die enkel gemaakt leken om vooral heel erg lang mee te gaan zonder enig onderhoud) op VSF T-300 fietsen: https://www.fahrradmanufaktur.de/nl/kat ... ium-fl-hs2
Revanho schreef:Vandaag het goede nieuws vernomen op het werk dat voor de nieuwe bedrijfsfietsen (die ook privé mogen gebruikt worden) wordt overgestapt van loodzware en niet vooruit te branden Gazelles (die enkel gemaakt leken om vooral heel erg lang mee te gaan zonder enig onderhoud) op VSF T-300 fietsen: https://www.fahrradmanufaktur.de/nl/kat ... ium-fl-hs2
Mooi! Jij daar de hand in gehad?
Shadow schreef:
Revanho schreef:Vandaag het goede nieuws vernomen op het werk dat voor de nieuwe bedrijfsfietsen (die ook privé mogen gebruikt worden) wordt overgestapt van loodzware en niet vooruit te branden Gazelles (die enkel gemaakt leken om vooral heel erg lang mee te gaan zonder enig onderhoud) op VSF T-300 fietsen: https://www.fahrradmanufaktur.de/nl/kat ... ium-fl-hs2
Mooi! Jij daar de hand in gehad?
Nee, spijtig genoeg niet. (Al ben ik zonder meer tevreden met de beslissing.) Ik probeer op mijn werk wel een (klein) handje te hebben in het verkeersveiliger maken van het verkeer in de Haven van Antwerpen en dat zeker ook met aandacht voor de fietsers.

Renaat
Hoe oud waren die Gazelles?
Travelmaster schreef:Hoe oud waren die Gazelles?
Niet oud, dus dat was het probleem zeker niet. Maar ik kan niet zeggen welk model het was omdat het ook specifiek was samengesteld om als bedrijfsfiets gebruikt te worden. Ik wist tot vandaag zelf niet dat het fietsen van Gazelle waren.
Maar stel je een typische stadsfiets voor die vooral gebouwd is op robuustheid en geen onderhoud met rollerbrakes, zeer zwaar kader, heel lekbestendige (maar slecht rollende) banden, ...

Renaat
George Chardon van Fietsverzet.nl schreef: ‘Zo rond 1980 zijn de laatste goede Gazelles geproduceerd’, zegt Chardon. ‘Daarna is het bergafwaarts gegaan. Het merk teert eigenlijk nog steeds op die goede naam van vroeger.’
Ik bedoel het met een knipoog, maar toch...
Shadow schreef:
George Chardon van Fietsverzet.nl schreef: ‘Zo rond 1980 zijn de laatste goede Gazelles geproduceerd’, zegt Chardon. ‘Daarna is het bergafwaarts gegaan. Het merk teert eigenlijk nog steeds op die goede naam van vroeger.’
Ik bedoel het met een knipoog, maar toch...
Aha, op die manier ... Daar kan ik me overigens iets bij voorstellen. Het is voor mij veelzeggend om te zien dat zoveel fietsenhandelaars (dozenschuivers?) bepaalde merken verkopen die het inderdaad moeten hebben van hun ondertussen onterecht goede naam en het gegeven dat ze fietsen op de markt brengen die er voor vele leken 'goed uitzien'.

Alhoewel ik onlangs nog een Gazelle zag staan in een winkel die er best redelijk uitzag.

Renaat
Los van je onderwerp - ja het ziet er redelijk uit - maar als je zelf wel eens wat sleutelt en de moderne fiets tussen de 500 en 1000 euro beet pakt, dat is geen kwestie van eindeloos mee rijden en onderhouden, na een x aantal keer is de schroefdraad van de naven wat minder fris (want te ruim gemaakt) en over de standaard gemonteerd banden en trapas zullen wel het helemaal maar niet hebben. Er zei ooit eens iemand - ik dacht dat het hier was; 'een goede fiets mag best een maandsalaris kosten' en daar sluit ik me bij aan.
Ik ben ook geen fan van Gazelle (ik kan een boekje open doen), maar de onderdelen zijn gewoon Shimano en Schwalbe.

Mijn bezwaar tegen Gazelle zit hem vooral in de integratie van lamp, drager en spatborden, Ahead Sets op de duurdere stadsfietsen (waarom???), zeer matige voorvorken. Iets wat deze eeuw is begonnen en wat ze blijkbaar nog steeds propageren.

En ik vond de geo van hun Orange ebike erg naar (lijken in die markt ook te verliezen van Sparta/Batavus). Ze hebben nu de Citizen, maar die is ook uitgerust met design keuzes die de functionaliteit niet ten goede komen (fantasie spaakpatroon). Dat maakt dat de fiets eerder duurder dan goedkoper... jammer.