Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaring Vittoria Voyager Hyper (spontaan afgescheurd) - Forum Wereldfietser

ervaring Vittoria Voyager Hyper (spontaan afgescheurd)

Ik rij sinds 2014 met deze banden en tot nu toe was ik er tevreden over; soepel, snel goede grip. Ik rij met 700*32 op asfalt.

Alles prima totdat in een afdaling de voorband explodeerde met als gevolg een flinke crash en maanden revalidatie.

Na inspectie bleek de vittoria spontaan van zijn hieldraad gescheurd te zijn. Alles klopte verder; band was 1 seizoen oud en onbeschadigd, velg velocity dyad vrijwel nieuw, bandendruk ok, niet geremd dus niet warm, geen kuilen of stenen in de weg geraakt etc etc

Bij andere banden heb ik (járen geleden) ook wel eens een hieldraad gescheurd maar dat zag je dan al dagen van te voren aankomen. Bij deze Vittoria dus niet; dat maakt het dus extra link.

Iemand een soortgelijke ervaring?
hansergens schreef:Iemand een soortgelijke ervaring?
Lang geleden, met vredestein banden. Die gingen standaard na 3000 km kapot langs de velg, maar één keer inderdaad in een afdaling in Spanje. Gelukkig bleef het bij een bobbel in de band en kon ik de tocht nog afmaken met heel weinig lucht in de band.

Weet je zeker dat er niet een remblokje langs de band geschuurd heeft?
Hoeveel kilometers had de band er op zitten? Eén seizoen is voor de een 800 km en voor de ander 8000.

Ik lees ergens dat heel lichte bandjes - zijn deze licht? - niet goed tegen noodstoppen kunnen. Dus als je een groot totaalgewicht hebt en met de voorrem fors bezig bent geweest, zeker op ongelijk wegdek, dan zou dat bij hebben kunnen dragen aan het probleem; let op mijn woorden 'zou kunnen'.

Zelf hou ik het sindsdien op banden die dan maar flink zwaarder zijn maar waar ik me gerust kan uitleven.