Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen op Cyprus - Forum Wereldfietser

Fietsen op Cyprus

Wie kan mij recente informatie verstrekken m.b.t. fietsen op Cyprus.
Het gaat om info m.b.t.;

- (goedkope) vluchten naar Cyprus,
- overnachtingsmogelijkheden,
- van het griekse gedeelte naar het turkse deel van het eiland fietsen en
terug (is het mogelijk zonder visa die "grens" te overschrijden),
- andere specifieke info waarmee rekening bij het fietsen op Cyprus.

Ik ben naar het Turkse deel geweest. Heel simpel, koop een ticket naar Turkije -lekker goedkoop- en neem vanaf Alanya of Silifke een veerboot(die gaan twee of drie keer per dag)

Vanuit het Turkse deel kun je NIET naar het Griekse deel, en andersom ook niet. Maar misschien dat dit verandert zodra Turkije Cyprus erkent (ze zullen wel moeten willen ze deel gaan uitmaken van de EU).

Het Turkse deel was erg leuk. Niet zo toeristisch als het Griekse deel, maar daardoor een stuk armer en er is minder verkeer. Kamperen kun je op het strand of bij de boer.

Gule gule (goede reis)

Eric Schuijt
Eric, Bedankt voor je reactie.

Is het turkse gedeelte niet te klein voor 3 weken ? Wellicht een combinatie met Turkije en het turkse gedeelte Cyprus maken ???
Ik heb ook jullie reisverslag van Turkije gelezen. Hoeveel tijd hadden jullie daarvoor uitgetrokken ?

Het Turkse gedeelte van Cyprus is inderdaad niet zo heel groot. Maar anderhalve week kun je je zeker daar vermaken, zeker omdat er hele mooie en kleine weggetjes zijn. En gebruik dan de Cyprus kaart van Rough Guide, de beste kaart voor Cyprus die er is. Maar misschien vinden de Turkse militairen hem wel TE gedetailleerd... :roll:

Wellicht dat je de tocht kunt combineren met een package-deal. Bijvoorbeeld een week luxe hotel, inclusief Onur-air-vlucht, voor 200 euro en daarnaast lekker fietsen. En het achterland van de Turkse kust is zeer bijzonder!

Oh ja, bij elkaar heb ik ongeveer vijf maanden in Turkije gefietst.