door
Yopie » vr 08 jul, 2016 21:18
Mooi plan.
Ik zou Noorwegen tot Alta doen, dan de 93 naar Finland pakken, via de 45 door het zweedse binnenland (Jokkmokk, Arvidsjaur en vooral NIET langs de drukkere kustroute) naar Umeå, vervolgens de ferry naar het Finse Vaasa (duurt circa 4 uur), dan naar Helsinki en daar de ferry naar Tallinn in Estland (duurt 2 uur). Vervolgens Letland, Litouwen, dwars door het mooie binnenland van Polen naar Tsjechie, Oosterijk, Zwitserland etc.
Ik ben zelf tientallen keren in Noorwegen geweest en zal er nog vaak komen want ik woon er vlakbij, maar ben er geen fan van (behalve dan het laatste stukje hoge noorden). Vind het te druk op de wegen, veel te duur en de bevolking is ook niet echt mijn volk. Ik spreek wel de taal en ze zijn aardig enzo maar tis het op de één of andere manier toch niet. Op de fatbike heb ik wel mooie ervaringen maar dat is heel anders want dan dwaal je door het gebergte en kom je bijna alleen maar backpackers tegen.
Zweden is bos en meren en als je daar niet tegen kan kun je gek worden (schijnt, want ik heb er geen last van). Denemarken trap je zo doorheen en vind ik zelf niet boeiend (heb vele keren via denemarken, Zweden/Nederland retour gedaan) en Duitsland is een heerlijk fietsland maar er zijn mooiere routes vind ik. Dus daarom via de Baltische staten. En Polen vond ik intressant (heb er drie maanden rondgezwerfd), net als Tsjechie (aardige/vrolijke bevolking!) en de Alpenlanden zijn natuurlijk altijd mooi, geen twijfel mogelijk.
Veel succes met je planning, zou zo met je mee willen!