Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fiets? Cube, Stevens.....2e hands Koga - Forum Wereldfietser

Welke fiets? Cube, Stevens.....2e hands Koga

Goedemiddag,

Ik (en mijn vrouw) zijn op zoek naar een nieuwe tourfiets (ipv huidige Citybikes) en het budget is ongeveer 900 euro per fiets.

Waar moeten de fietsen aan voldoen:

- buiten Nederland ook geschikt voor op vakantie, lichtere routes in Duitsland, Oostenrijk.
- geschikt voor mijn lengte, 193 cm
- vooral geschikt voor verharde en onverharde fietspaden

Moet ik gaan voor Hydrolische remmen? Ook als deze van Shimano zijn?

Bagage alleen achterop is voldoende.

Heb zelf al de volgende types gezien:
1. Cube Touring SL 2016
2. Stevens Trekking Galant Lite
3. 2e hands Koga Globe Traveller Trekking voor 1.098 euro

Wie heeft er tips. Ben eigenlijk een leek op dit gebied.

Alvast bedankt voor jullie tips.
Grote kans (je bent groot, wat is je gewicht?) dat je bij de eerste twee in ieder geval moet incalculeren dat er nog de prijs bijkomt van het door een kundige fietsenmaker opnieuw laten spaken van het wiel. 'Lite' bij de Stevens klinkt bij een groot gewicht ook niet aantrekkelijk. De Cube lijkt trouwens beter afgemonteerd te zijn dan de Stevens. Hydraulische remmen zijn erg fijn maar zeker niet noodzakelijk. Met schijfremmen heb ik geen ervaring maar V-brakes voldoen prima om heel Europa door te fietsen.
Bij de Koga is de staat en ouderdom van de fiets natuurlijk van wezenlijk belang. Is die goed, dan is dit waarschijnlijk de degelijkste keuze.
Kijk ook eens bij vsf, zeer goede kwaliteit voor een scherpe prijs
Lite betekent bij Stevens zonder verende voorvork.
Ik ben ook 193 cm en tussen de 75 en 80 kg. Heb 5 jaar/ 15.000 km met een Galant Lite gefietst. Prima fiets. Heb hem aardig mishandeld op slechte wegdekken tijdens de vele tourtochten of met de boodschappen in de 55 liter Karrimor's. Wielen nog recht. Duitse fietsen worden wat beter gebouwd dan Nederlandse. Én met nog een echt draadje naar het achterlicht met standlicht! Deze Stevens is nu naar boodschappen fiets gedegradeerd. Enige minpunten: corrosie tussen alu frame en enkele metalenboutjes (dat had ik in deze prijsklasse even proactief moeten invetten), als je met de Alivio groep zwaar moet aanzetten (14% helling en hobbelig grindpad) gaat het wel een beetje kraken, de 'instap' naafdynamo en banden maken de fiets wat trager. Ik zou er echter zo van hier naar Gibraltar mee durven te fietsen.
De Cube heeft een verende voorvork en betere onderdelen en lijkt me ook een prima fiets.
Bij Mantel in Arnhem kan je vast ook nog wel iets met de prijs doen. Denk om de kosten van de 1e service/garantie beurt die prijzig vind.