Inge1 schreef:Martin wat heb je voor pijp gebruikt? Ik mag ook zelf nog iets construeren om de camera op te monteren. Daar rechtstreeks op het stuur niet gaat. En steeds op de helm is ook best wel zwaar.
Wel merk heb je gekocht - lijkt namelijk op de mijne: een Sonara.
Een aluminium pijp van Ø 10 mm, bij de Gamma pal tegenover mijn werk gekocht, die ik met een erin geschoven spiraal van een rioolontstopper (om het plat gaan te voorkomen) langs de bocht van een klauwhamer heb gebogen. Met drie tie-wraps aan de bagagedrager vastgemaakt. Naast de onderste bocht een aluminium plaatje met popnagels vastgemaakt, daarop is de kleine 'statief' van de action cam aangebracht. Alles heb, ik met de camera los in de hand vasthoudend naast de fiets, eerst van de voren nauwkeurig opgemeten. Als je de pijp niet nodig hebt, snij je de tie-wraps eraf met een Stanley mesblaadje, dat ik altijd in m'n Simson-doosje heb liggen. En die neem je plat op de bagagedrager mee. Alleen op locaties waar je een dergelijke film nieuw wilt maken, neem je weer nieuwe tie-wraps. Dus een bundeltje meenemen.
Mijn action camera is van
Rollei, type 300, gekocht op 25 mei 2016 (volgens de website van Mediamarkt niet meer leverbaar en vervangen door de 400, die echter € 75,– kost! )
Ik hoef hem niet altijd op m'n helm te hebben, want hij is afklikbaar, alleen op de mooiste fietslocaties te gebruiken.