Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Velodyssee en La Velo Francette? - Forum Wereldfietser

Ervaring met Velodyssee en La Velo Francette?

Deze zomer gaan we met ons gezin (mijn vrouw, ikzelf en kinderen: 12, 10 en 7 jaar, laatste op aanhangfiets) naar Frankrijk. Vanaf Nantes volgen we de Velodyssee tot La Rochelle. Dan stukje terug en pakken La Velo Francette naar Angers. Daarna op zoek naar een leuke camping voor nog een paar dagen niet-fietsend genieten. Als afsluiting moeten we de auto ophalen in Nantes en dan de spullen mee terug naar NL. Ik wilde een (bijna) rondje omdat anders ingewikkeld is om vanaf eindpunt met trein terug te gaan naar startpunt. Vandaar dat we Velodyssee in La Rochelle verlaten en via La Velo Francette het noorden weer opzoeken. Hier iemand ervaring met (een deel van) deze route? En nog goede tips?
Dag Rien,
op de website van De vakantiefietser kwam ik dit tegen, misschien heb je hier iets aan? (heb zelf geen ervaring met de route)

Wij hebben 2 jaar geleden een stuk de Velodyssée gefietst: van Morlaix naar La Rochelle, met een ommetje langs de Morbihan. Kinderen waren toen 8/10/12.

Het eerste stuk in Bretagne loopt vooral langs het kanaal, het stuk Atlantische kust is wat afwisselender. De tocht is goed bewegwijzerd, en heel erg fietsvriendelijk aangelegd. In de steden is het soms wat opletten maar verder is het grootste stuk van de tocht verkeersvrij: ontspannen fietsen voor de ouders dus - je hoeft je weinig zorgen te maken als ze voor de zoveelste keer een sprintje willen trekken ;-)
Het stukje Bretagne is heel rustig, langs de kust was het een paar keer moeilijk om kampeerplaatsen te vinden, wegens pal in het hoogseizoen, maar dat was dan ook het enige minpunt.
Tip: Passage du Gois, op voorhand best eens de tijden bekijken, en dan al picknickend afwachten tot de weg open gaat.
Ik had de auto in Morlaix geparkeerd, daar stopt een TGV, en ben die dan op het einde terug gaan op oppikken terwijl de rest op het strand lag.
Hoe druk was de weg tussen saint nazaires en la rochelle? Ik wil daar misschien gaan fietsen met kinderen van 7 en 9.
tijmiek schreef:Hoe druk was de weg tussen saint nazaires en la rochelle? Ik wil daar misschien gaan fietsen met kinderen van 7 en 9.
Uitermate geschikt om met kinderen te fietsen. Wij hebben dit stuk deze zomer gedaan. Soms is het lastig bordjes zoeken in de steden, maar daarbuiten is alles zeer goed aangegeven. Erg mooi vond ik het niet. En op een duin na vlak.