Een tijd geleden vroeg ik advies op het fietsadviesgedeelte van dit forum. Ondertussen besefte ik dat S&S koppelingen een serieuze hap uit het budget zijn, niet echt nodig zijn én neig ik naar een "goedkopere" fiets om verschillende redenen.
Ik zit al een tijdje met de Surly Troll in mijn hoofd. Ik ging gisteren even naar de fietsenmaker die me afraadde een kant en klare fiets te kopen wegens nogal eens minderwaardige onderdelen waar je het niet direct spot.
Hij stelde mij een fiets samen. De fietsenmaker verkoopt normaal geen trekkingfietsen, het kan dus dat je dit wel ziet aan de keuze voor bepaalde onderdelen.
Wat vinden jullie van de keuzes die hij (en ik ook wat) maakte? Zouden jullie bepaalde dingen veranderen? Hij raadde me de high end onderdelen (zoals Chris King headset) af en koos dan voor degelijk genoeg onderdeel aan een interessante prijs.
* Voorderailleur LX 3x10sp
* Achterderailleur LX 10sp
* Cassette 10sp SLX 11-36
* Ketting XT 10sp
* Shifters LX 3x10
* Remhendels LX T670
* Remschijven Ice-Tech 180mm
* Caliper TRP Spyre
* Teflon kabelset
* Crankset + BB Deore 42-32-24
* SKS spatbordenset 26" 60mm
* Balhoofd 40er series cane creek
* Stuur: Jones Bar
* Stuurpen Ritchey trail
* Zadelpen Ritchey trail
* Handvaten ergo grip
* Stuurlint Lizard skinn
* Voornaaf dynamo XT 100/36 6v/3w
* Achternaaf LX 10sp 135/36
*Spaken Sapim Leader RVS
* Buitenband Schwalbe Marathon tour plus
OF Continental Travel Contact
* Binnenbanden Continental
* Velg Taurus 21 gebust
* Frame surley Troll XS 26"
* Tubus cargo Evo 26" achterdrager
* Verlichting B&M
* Zadel (heb ik reeds, brooks B17s)
* Pedalen click/free
De prijs zou hierdoor op 2550 euro komen. Ondanks dat dat wel mijn oorspronkelijke budget is, schrok ik hierdoor. Voor die prijs moet ik misschien eens vergelijken met alternatieven of checken of die kant-en-klare fietsen dan toch niet zo slecht zijn.
Erg bedankt
Ik zit al een tijdje met de Surly Troll in mijn hoofd. Ik ging gisteren even naar de fietsenmaker die me afraadde een kant en klare fiets te kopen wegens nogal eens minderwaardige onderdelen waar je het niet direct spot.
Hij stelde mij een fiets samen. De fietsenmaker verkoopt normaal geen trekkingfietsen, het kan dus dat je dit wel ziet aan de keuze voor bepaalde onderdelen.
Wat vinden jullie van de keuzes die hij (en ik ook wat) maakte? Zouden jullie bepaalde dingen veranderen? Hij raadde me de high end onderdelen (zoals Chris King headset) af en koos dan voor degelijk genoeg onderdeel aan een interessante prijs.
* Voorderailleur LX 3x10sp
* Achterderailleur LX 10sp
* Cassette 10sp SLX 11-36
* Ketting XT 10sp
* Shifters LX 3x10
* Remhendels LX T670
* Remschijven Ice-Tech 180mm
* Caliper TRP Spyre
* Teflon kabelset
* Crankset + BB Deore 42-32-24
* SKS spatbordenset 26" 60mm
* Balhoofd 40er series cane creek
* Stuur: Jones Bar
* Stuurpen Ritchey trail
* Zadelpen Ritchey trail
* Handvaten ergo grip
* Stuurlint Lizard skinn
* Voornaaf dynamo XT 100/36 6v/3w
* Achternaaf LX 10sp 135/36
*Spaken Sapim Leader RVS
* Buitenband Schwalbe Marathon tour plus
OF Continental Travel Contact
* Binnenbanden Continental
* Velg Taurus 21 gebust
* Frame surley Troll XS 26"
* Tubus cargo Evo 26" achterdrager
* Verlichting B&M
* Zadel (heb ik reeds, brooks B17s)
* Pedalen click/free
De prijs zou hierdoor op 2550 euro komen. Ondanks dat dat wel mijn oorspronkelijke budget is, schrok ik hierdoor. Voor die prijs moet ik misschien eens vergelijken met alternatieven of checken of die kant-en-klare fietsen dan toch niet zo slecht zijn.
Erg bedankt