door
fytser » di 24 mei, 2016 20:39
Ik heb de dag ervoor de route verkend vanuit het centrum naar het treinstation van Malaga (kwartiertje fietsen) Aan de balie zei men dat ik de fiets kon meenemen in de trein. Gewoon ticket halen bij de machine bij de ingang vh perron (gepast geld!), hoefde niet voor de fiets te betalen. aven.Je bent er met 15 min., de vijfde halte was meen ik de luchthaven. Stuk prettiger dan het fietsen op de heenreis over de onveilige 'vluchtstrook" op de drukke weg waar hard wordt gereden. Op het station is wel een vrij steile roltrap naar beneden en op de luchthaven ook even de fiets over paaltjes moeten tillen. De treiningang is gelijkvloers met het perron, dus kon de fiets met bagage erop zo inrollen. Bvk buiten de spits.
Ik heb vooraf ook geprobeerd een fietspad langs de kust te vinden. Dit is wel een zoekplaatje, heb je idd gps voor nodig. Veel hotels langs de kust en de route zigzagd er achter langs, waar niet altijd duidelijk is waar het fietspad/-route is. Als je veel tijd hebt of goed Spaans spreekt zou je dit kunnen doen.
Roel