Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1e Trekking/touring/vakantie fiets kopen - Forum Wereldfietser

1e Trekking/touring/vakantie fiets kopen

Hey allemaal,

Ik ben van plan om mijn 1e touring/trekking/vakantie fiets aan te schaffen (een cyclocross fiets met nokjes voor voor en achterdrager kan ook). Ik zou wel graag een fiets willen met een race stuur, en de mogelijkheid kunnen hebben om 4 fietstassen mee te kunnen nemen.

Ik ga voornamelijk op de verharde weg fietsen, maar zo af en toe kan ik wel eens op onverhard gaan fietsen (dus de fiets moet dit wel aankunnen). Zelf ben ik 1.90m en ongeveer 80kg. Aangezien het mijn 1e trekking fiets word wil ik het niet al te duur maken (1300) en eerst wat ervaring opdoen en wellicht later een op maat gemaakte fiets laten maken.

Ik heb zelf de trek 520, de trek CrossRip elite en de Specialized Awol Elite gezien. Als iemand mij zou kunnen vertellen of één van deze fietsen geschikt zou zijn voor mij/mijn beschrijving dan hoor ik het graag. Of mocht je een andere fiets weten die bij mij/mijn beschrijving zou passen hoor ik het ook graag!

Groetjes
Wil je per se een nieuwe fiets? Heb je een beetje verstand van fietstechniek, of ben je bereid dat te leren, en ben je een beetje handig?
Alien schreef:Wil je per se een nieuwe fiets? Heb je een beetje verstand van fietstechniek, of ben je bereid dat te leren, en ben je een beetje handig?
Nieuw hoeft niet per se nieuw, maar ik wil er liever niet te veel aan te hoeven vervangen i.v.m. kosten, en hij moet nog wel een kleine 2 paar jaren meegaan ongeveer dus dan is nieuw misschien verstandiger. Wat bedoel je precies met fietstechniek? Gewoon het sleutelen aan je fiets? Ik ben best bereid wat te leren en ben niet heel erg onhandig, maar heb niet heel veel verstand van fietstechniek denk ik.
Surly Cross Check, of Long Haul Trucker voor wat zwaarder werk? Lees ook dit: http://www.wereldfietser.nl/docs/de-eer ... 2016-2.pdf