Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route naar Die (Drome) in Frankrijk - Forum Wereldfietser

Route naar Die (Drome) in Frankrijk

Dit jaar gaan wij voor het eerst op fietsvakantie. We hebben zes weken de tijd en zijn van plan om vanaf huis (omgeving Alphen aan den Rijn) naar vrienden te fietsen in Die (Drone) in Frankrijk en terug. We willen 5 van de 7 dagen per week fietsen tussen de 80 en 100 km per dag.

Zijn er mensen die een mooie route hebben die kant op? Of tips hebben waar we een mooie route kunnen uitstippelen?

Alvast bedankt!
Groeten Belle
Aankomen vanaf de kant van de Col de Rousset. 8) 8) 8)

Maar je gaat aangekomen in Die toch niet stoppen? Juist het gebied net daar en de 100 km daarachter zijn echt een prachtig fietsgebied.
Leon schreef:Aankomen vanaf de kant van de Col de Rousset. 8) 8) 8)

Maar je gaat aangekomen in Die toch niet stoppen? Juist het gebied net daar en de 100 km daarachter zijn echt een prachtig fietsgebied.
Het plan is om ook weer terug naar huis te fietsen. Ik weet niet of we dan nog tijd hebben voor het gebied daarachter.
Een optie zou zijn om eerst een stuk met de auto te rijden en het eerste deel over te slaan en ergens op de fiets te stappen en te starten. Maar ja, wel deel sla je dan over?
Of terug vliegen zou ook nog een optie zijn.
Die, in de Drome is een heerlijk dorp en de omgeving, de Vercors, is een wonderschoon gebied!
Om er op de fiets te komen zou ik met de trein naar Maastricht gaan. Vervolgens de route naar Rome deel 1 fietsen naar Basel. Kun je ook eventueel nog als alternatief de Vennbahn doen.
Basel kun je links laten liggen als je richting Saint Ursanne fietst en vervolgen via de prachtige Gorges du Doubs richting Saint Hippolyte fietst. Hier pak je de Grandes Traversées de Jura op die je vervolgens een heel eind richtig Vercors stuurt. In een vrij rechte lijn kun je dan Villard de Lans aanhouden en via St.Martin en Vercors, La Chapelle en Vercors en tenslotte St Agnan en Vercors ( prachtig dal) bereik je de beroemde Col de Rousset. (1200 mtr.)
Als je deze afraast, want je komt van de goede kant, zit je in no time in Die aan een Pastis.
Veel plezier!
B.t.w. Er gaat ook nog een leuk treintje van Basel naar St. Ursanne, kun je overal op pakken en scheelt je een behoorlijke klim om in de Gorges te komen!
bonkers schreef:Die, in de Drome is een heerlijk dorp en de omgeving, de Vercors, is een wonderschoon gebied!
Om er op de fiets te komen zou ik met de trein naar Maastricht gaan. Vervolgens de route naar Rome deel 1 fietsen naar Basel. Kun je ook eventueel nog als alternatief de Vennbahn doen.
Basel kun je links laten liggen als je richting Saint Ursanne fietst en vervolgen via de prachtige Gorges du Doubs richting Saint Hippolyte fietst. Hier pak je de Grandes Traversées de Jura op die je vervolgens een heel eind richtig Vercors stuurt. In een vrij rechte lijn kun je dan Villard de Lans aanhouden en via St.Martin en Vercors, La Chapelle en Vercors en tenslotte St Agnan en Vercors ( prachtig dal) bereik je de beroemde Col de Rousset. (1200 mtr.)
Als je deze afraast, want je komt van de goede kant, zit je in no time in Die aan een Pastis.
Veel plezier!
Hartelijk dank voor de info! Enig idee hoeveel km deze route is die je beschrijft?
@Belle78
Is een deel van de Groene Weg naar de Middellandse Zee een optie? Je kunt deze tot Crest nemen en dan afbuigen naar Die.
Zie https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... landse-zee

Jan
Hilver schreef:@Belle78
Is een deel van de Groene Weg naar de Middellandse Zee een optie? Je kunt deze tot Crest nemen en dan afbuigen naar Die.
Zie https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... landse-zee

Jan
Super goed idee, Jan! Bedankt voor de tip!
Belle78 schreef:
bonkers schreef:Die, in de Drome is een heerlijk dorp en de omgeving, de Vercors, is een wonderschoon gebied!
Om er op de fiets te komen zou ik met de trein naar Maastricht gaan. Vervolgens de route naar Rome deel 1 fietsen naar Basel. Kun je ook eventueel nog als alternatief de Vennbahn doen.
Basel kun je links laten liggen als je richting Saint Ursanne fietst en vervolgen via de prachtige Gorges du Doubs richting Saint Hippolyte fietst. Hier pak je de Grandes Traversées de Jura op die je vervolgens een heel eind richtig Vercors stuurt. In een vrij rechte lijn kun je dan Villard de Lans aanhouden en via St.Martin en Vercors, La Chapelle en Vercors en tenslotte St Agnan en Vercors ( prachtig dal) bereik je de beroemde Col de Rousset. (1200 mtr.)
Als je deze afraast, want je komt van de goede kant, zit je in no time in Die aan een Pastis.
Veel plezier!
Hartelijk dank voor de info! Enig idee hoeveel km deze route is die je beschrijft?
1000 +
Mocht je van Crest naar Die willen rijden, dan is een hele mooie route om bij Mirabel et Blacons af te slaan richting Beaufort sur Gervanne. Hier naar links, D172 richting St Julien en Quint (erg leuke camping bij Lenie) en vervolgens via D534a naar Die.
Hier nog een link naar de "grote oversteek door de Jura"; http://www.gtj.asso.fr/differentes-form ... -velo.html
O ja, je wilt ook terug fietsen. Dat zou kunnen via http://www.cyclingeurope.nl/routes/barcelona/?

Jan
Hilver schreef:O ja, je wilt ook terug fietsen. Dat zou kunnen via http://www.cyclingeurope.nl/routes/barcelona/?

Jan

Jan, dank je wel!
De tweede link geeft me een wat duidelijker beeld van de route dan de eerste link.
Kan ze niet echt goed vergelijken qua route. Maar zoals ik van jou begrijp zijn dit 2 verschillende routes?
Dat lijkt me namelijk erg leuk om heen een terug (deels) anders te fietsen.
bonkers schreef:
Belle78 schreef:
bonkers schreef:Die, in de Drome is een heerlijk dorp en de omgeving, de Vercors, is een wonderschoon gebied!
Om er op de fiets te komen zou ik met de trein naar Maastricht gaan. Vervolgens de route naar Rome deel 1 fietsen naar Basel. Kun je ook eventueel nog als alternatief de Vennbahn doen.
Basel kun je links laten liggen als je richting Saint Ursanne fietst en vervolgen via de prachtige Gorges du Doubs richting Saint Hippolyte fietst. Hier pak je de Grandes Traversées de Jura op die je vervolgens een heel eind richtig Vercors stuurt. In een vrij rechte lijn kun je dan Villard de Lans aanhouden en via St.Martin en Vercors, La Chapelle en Vercors en tenslotte St Agnan en Vercors ( prachtig dal) bereik je de beroemde Col de Rousset. (1200 mtr.)
Als je deze afraast, want je komt van de goede kant, zit je in no time in Die aan een Pastis.
Veel plezier!
Hartelijk dank voor de info! Enig idee hoeveel km deze route is die je beschrijft?
1000 +
Mocht je van Crest naar Die willen rijden, dan is een hele mooie route om bij Mirabel et Blacons af te slaan richting Beaufort sur Gervanne. Hier naar links, D172 richting St Julien en Quint (erg leuke camping bij Lenie) en vervolgens via D534a naar Die.
Hier nog een link naar de "grote oversteek door de Jura"; http://www.gtj.asso.fr/differentes-form ... -velo.html
Dank voor het meedenken! Zo te lezen ken je het gebied goed.
Zeker waardevolle tips waar we wat mee kunnen
@Belle78.
Het zijn inderdaad 2 verschillende routes. het is wel aardig om heen en terug een andere route te fietsen :wink:
Het kaartje van de route van de Groene Weg op de website van de Europafietsers is helaas niet zo duidelijk. Voor een kaartje van de Groene Weg kun je beter even googelen. Dan vind je een overzichtelijker, maar helaas wel wat verouderd, kaartje. Hou er wel rekening mee dat er sinds ruim een jaar een nieuwe versie is van de Groene Weg. Je kunt vanaf Aken comfortabel door de Ardennen via de Vennbahnvariant.
Zelf fietste ik de Groene Weg in 2011 van zuid naar noord.
De Barcelonaroute van Benjaminse fiets ik begin juni.
Ook bij die laatste route heb je wat varianten.
Kortom, genoeg mogelijkheden voor een mooie tocht.

Jan