Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advertentie Avaghon tandem - Forum Wereldfietser

Advertentie Avaghon tandem

{Gewijzigd: misschien is de suggestie dat de vrijheid van meningsuiting beperkter is dan je denkt wel vervelender dan rechtstreekse moderatie of iets gewoon via een pb zeggen.}
En de prijs is triest laag.
Wim schreef:En de prijs is triest laag.
Zeker waar, en super mooi fiets. Ik zal mijn Avaghon even niet op MP zetten :oops:
Zou deze koffie niet zuiver kunnen zijn?
@multiwgb
Nee hoor, niet als ik afga op de aanwijzingen. Ik denk eerder dat de eigenaar niet zo handig is met internet c.q. marktplaats en een bekende de advertentie heeft aangemaakt.
Voor de sociale noot in dit draadje heb ik de verkoper gewezen op dit draadje. Jeetje mensen! :roll:
Wat dit betreft ben ik het met Wit eens. In plaats van iemand zo te kakken te zetten, zou je hem ook kunnen helpen. We hebben geen idee van de omstandigheden, laat staan iemand ergens van beschuldigen.
Ik schat de gemiddelde wereldfietser hoger in. Hiermee maken we geen beste beurt...
moderator schreef:In plaats van iemand zo te kakken te zetten, zou je hem ook kunnen helpen.
Ach, is lachen met een advertentie omdat er een bijzondere onwetendheid uit spreekt 'iemand te kakken zetten'? Voor hetzelfde geld kan die verkoper er zelf ook met lachen. Als er enkel met iets mag gelachen worden als er 100% zekerheid is dan niemand zich aangevallen zal voelen, dan kan er eenvoudigweg met niets meer gelachen worden.
moderator schreef:We hebben geen idee van de omstandigheden, laat staan iemand ergens van beschuldigen.
Zoek de verschillen:
- "Het zal wel niet koosjer zijn."
- "Die verkoper zal de fiets wel gestolen hebben."
- "Zou deze koffie niet zuiver kunnen zijn?"

De eerste twee vind ik een duidelijk (niet onderbouwde) beschuldiging en kan dus niet door de beugel. Maar wat is er mis met zich open de vraag te stellen of alles wel zuiver is? Hoeveel lezers (met kennis van fietsen) zouden dat niet als één van de opties in hun hoofd weten opkomen als ze zo'n advertentie lezen.

Ik vind dat er weer sprake is van een storm in een glas water door overgevoelige reactie van sommigen.

Renaat

(Stomme taalfout gecorrigeerd.)
Revanho schreef:Voor hetzelfde geldt kan die verkoper er zelf ook met lachen.
Precies. Geld. En de verkoper waarschijnlijk ook denken: hebben ze niets beters te doen dan het ongevraagd afkraken van fietsmateriaal, op een forum dat toch bedoeld lijkt voor het inspireren van mensen om op fietsvakantie te gaan?
willem.m schreef: Precies. Geld. En de verkoper waarschijnlijk ook denken: hebben ze niets beters te doen dan het ongevraagd afkraken van fietsmateriaal, op een forum dat toch bedoeld lijkt voor het inspireren van mensen om op fietsvakantie te gaan?
De verkoper had hier waarschijnlijk niet eens iets van geweten als 'Wit' het niet nodig had gevonden om de verkoper op dit onderwerp te wijzen.

Overigens is er helemaal geen sprake geweest van het afkraken van fietsmateriaal.

Renaat
Revanho schreef:
moderator schreef:In plaats van iemand zo te kakken te zetten, zou je hem ook kunnen helpen.
Ach, is lachen met een advertentie omdat er een bijzondere onwetendheid uit spreekt 'iemand te kakken zetten'? Voor hetzelfde geld kan die verkoper er zelf ook met lachen. Als er enkel met iets mag gelachen worden als er 100% zekerheid is dan niemand zich aangevallen zal voelen, dan kan er eenvoudigweg met niets meer gelachen worden.
Renaat, je getuigt wederom van erg weinig inlevingsvermogen.
Ja, dit vind ik 'te kakken zetten'. En het goedpraten met 'misschien kan de verkoper er ook wel met lachen' vind ik echt te min voor woorden.

En nee, het gaat hier niet om het afkraken van fietsmateriaal, maar om het afkraken van mensen omdat ze (om wat voor reden dan ook) onwetend zijn.

Ik vind dat we zo niet met elkaar om moeten gaan.
moderator schreef: Renaat, je getuigt wederom van erg weinig inlevingsvermogen.
Beste meneer of mevrouw anoniem. Je moet het bewust geen rekening houden met elke mogelijk overgevoeligheid niet verwarren met gebrek aan inlevingsvermogen.

Als je werkelijk elke risico wil vermijden dat je iemand kwetst dan kan er nog maar heel weinig gezegd worden.
moderator schreef: Ja, dit vind ik 'te kakken zetten'.
Dat mag je vinden. Ik vind dat dus niet.
moderator schreef: En het goedpraten met 'misschien kan de verkoper er ook wel met lachen' vind ik echt te min voor woorden.
Blaas de zaak toch niet zo op. Weet jij hoe de verkoper zich hier bij voelt? Denk je werkelijk dat iedereen zich met de reactie van Leon aangevallen zou voelen?
moderator schreef: En nee, het gaat hier niet om het afkraken van fietsmateriaal, maar om het afkraken van mensen omdat ze (om wat voor reden dan ook) onwetend zijn.

Ik vind dat we zo niet met elkaar om moeten gaan.
Ik vind dat deze jongen niet zo met gehandicapten mag lachen: https://www.youtube.com/watch?v=taTSxDVEHRM :roll:

Je blaast de zaak totaal uit proportie.

Renaat
Het blijft een vreemde advertentie. De tekst doet de aangeboden waar totaal geen eer aan, en de prijs is ver onder de marktwaarde voor een vrijwel nieuwe tandem van een chique merk. Je kunt speculeren over de achtergrond, maar merkwaardig is het wel.
Het zal - gezien het topic en de wijzigingen - om een tandem gaan. Wellicht deze

http://link.marktplaats.nl/m1048357162

De markt voor tweedehands tandems waar je mee op reis kan gaan is niet zo groot, ik ben benieuwd wanneer de fiets verkocht gaat worden en wie de gelukkigen gaan zijn die er kilometers mee gaan rijden.
Jammer - ook bovenstaande berichten lezend - dat de huidige eigenaars om hen moverende redenen afstand moeten doen van zo'n - in mijn ogen - mooie fiets.

Het past niet erg om verkoper of elkaar de maat te gaan nemen, alleen vanwege een advertentie met een vraagprijs. Platte meningen, opportunisme en speculaties zijn er al voldoende in de wereld van vandaag.
Anders dan bij solo fietsen houden tweedehands tandems hun waarde heel goed. Dat maakt die prijs des te opmerkelijker. Dat is noch een platte mening, noch opportunisme. Als ik die aanbieder was verbeterde ik de tekst snel, en verhoogde ik de prijs.
Misschien hebben ze hem in een opwelling gekocht.
Geen idee wat ze gekocht hebben. En willen er nu weer snel vanaf.

Of ze hebben hem van iemand gehad. En hebben verder geen idee wat Rohloff inhoud. En wat hydraulische remmen zijn.

Er zijn legio redenen om te bedenken waarom er 1750 euro gevraagd wordt.
En er zijn wel meer mensen die een fiets van 4000 euro voor een drol verkopen. Want daar bestaat Go-Cycle en Cycleinternational en Jan Hoedje en nou noem ze allemaal maar op van.

Dus ik zie hier geen onzuivere koffie in.
Revanho schreef:
willem.m schreef: Precies. Geld. En de verkoper waarschijnlijk ook denken: hebben ze niets beters te doen dan het ongevraagd afkraken van fietsmateriaal, op een forum dat toch bedoeld lijkt voor het inspireren van mensen om op fietsvakantie te gaan?
De verkoper had hier waarschijnlijk niet eens iets van geweten als 'Wit' het niet nodig had gevonden om de verkoper op dit onderwerp te wijzen.

Overigens is er helemaal geen sprake geweest van het afkraken van fietsmateriaal.

Renaat
Wit heeft de koper gewaarschuwd dat het bedrag van de fiets waarschijnlijk te laag is. Omdat Wit kletsen over iemand met een negatieve toon en leedvermaak achter iemands rug als niet respectvol gedrag en beschadigend ervaart. Zowel voor de persoon in kwestie als voor het imago van deze vereniging. Misschien moet dit draadje gewoon op slot?