Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harwich - Land's End (uk) - Forum Wereldfietser

Harwich - Land's End (uk)

Voor wie het leuk vindt:

Romynaarlandsend.blogspot.com

Ben vanochtend begonnen :D

En het zonnetje heeft de hele dag geschijnd!!! :D :D :D
Tuurlijk vinden we dat leuk .. :wink:

Ik wens je i.i.g. alle plezier , en succes . Dat eerste komt vast goed , het laatste zul je m.i. nodig hebben met je ambitieuze planning !

De staat van de paden laat hier en daar wel eens te wensen over qua soepele berijdbaarheid en in de tweede helft kom je ook diverse pittige stukken tegen in stijgingspercentage .

Heb de route zelf vorig jaar gedaan en weet niet eens meer precies hoeveel dagen erover gefietst ... een kleine 3 weken , incl. 3 ( ! ) dagen niet fietsen . Dat zijn er nog steeds +/- 16 .... !
Ga ik komende zomer doen - leuk om te kijken welke route je gaat nemen.
Wat een mooi plan en wat leuk dat je op pad bent. wat een eind trouwens zo de eerste dag :-) Hoe ga je onderweg slapen? In B&Bs? Doe j dat gewoon ad hoc of heb je allerlei dingen geregeld? Goeie reis en doe voorzichtig!
Leuk dat er mensen zijn die het leuk vinden! :D
Ik wens je i.i.g. alle plezier , en succes . Dat eerste komt vast goed , het laatste zul je m.i. nodig hebben met je ambitieuze planning !
Ik ben erg benieuwd hoe ver ik komen ga :) Slow but steady en vooral niet teveel gefocused op snelheid... In het ergste geval wordt het een coast to coast :roll:
rundoggy schreef: Hoe ga je onderweg slapen? In B&Bs? Doe j dat gewoon ad hoc of heb je allerlei dingen geregeld?
Uh de boot heb ik de dag voor vertrek definitief geboekt. Terugticket is flexibel. Trein terug naar Harwich heb ik nog niks aan gedaan. Heb de avond van vertrek mijn hostel in London geregeld. Verder adhoc op campings... Wel de route van camping naar camping gepland zodat ik weet naar welk doel ik toe fiets.
Nou : ik vind het echt stoer allemaal , en ook prima gepland ( voor zover mogelijk ) .
150 km. is al 12 meer dan mijn gemeten maximum ( ooit ) . Wat jij rustig aan vindt ...

Lekker weer gewenst !
Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Ben zelf een complete newbie. Maar mijn eerste 'echte' fiets-tour zal die zijn die jij nu hebt gestart. Ben er heel enthousiast over en kan best tips en hints gebruiken dus ik zal je goed gaan volgen. Ben jij al een wat meer ervaren tour-fietser? Ik ben zelf van plan te starten vanaf Dover. Eerste 'leg' zal dan zijn naar Hastings, zo'n 86km verderop. Je zult voor het grootste deel wel de 'route#2' gebruiken. Ik hoorde inderdaad dat daar complete 'delen' van ontbreken. Heel veel plezier en succes in ieder geval. Probeer ook iets te vertellen over je uitrusting s.v.p. Dat breekt mijn brein momenteel. Wat en hoeveel is nodig op deze tocht...?

:)
Leuke route. Vorig jaar heb ik daar ook rondgefietst. Ook van Harwich naar Land's End en weer terug. Vanwege tijdgebrek konden we niet de hele route fietsen en hebben we flink wat stukken met de trein gedaan.
Reisverslag met foto's
Hoi Romy, ik heb je blog naar Rome met veel plezier gelezen (je schrijft erg leuk!) en ik kijk uit naar je ervaringen in de UK.
@Romy.

Nieuwsgierig als ik ben, toch maar de vraag ''Waar is Ezel gebleven?''

Leuk om je blog te volgen. Zelf fietste ik afgelopen september via de Hart van Engeland-route van Harwich naar Plymouth. Een mooie route.

Geniet ze!

Jan
Zo : Hallo roomijsje !

Wederom een reactie van mij .. ik volg ondertussen ook je blog , dat is zeker interessant !
Je maakt nog steeds erg goede kilometers , de foto's zijn de moeite waard , en daarnaast je belevenissen in geschrift !

Ik had je al gewaarschuwd voor lastige paden en ook die heb je dus al bereden en overwonnen , hoewel : las dat je nu met blijvende schade zit , na een dubbele smak !
Hopelijk kun je de boel nog aardig in elkaar draaien vandaag / morgen , je hebt in elk geval de kennis ervoor in huis ?

Met de paden zal het over een of twee dagen wel afgelopen zijn . Zodra je bij de kust bent wordt het toch een andere omgeving . Uiteindelijk zou ik niet bang zijn voor het aangekondigde klimmen want daar heb je ook al wat van achter de kiezen en hoewel zeer steil mogelijk is duren die hellingen niet al te lang , naar mijn mening ( gebaseerd op een beperkt geheugen ) : )

Ik heb nooit zo'n verslag geschreven , daarom des te meer respect voor jou en ik geloof dat het wel goed gaat komen ( zolang smurf het blijft doen ! ) . Bijkomend werk je daarnaast dan wel weer ( en : ook nog ) met een strakker schema dan ik ... wat mij nog even bij het volgende brengt maar waarvan je waarschijnlijk al wel hebt vernomen ? : De trein terug moet gereserveerd worden en kost meer naar mate de datum dichterbij komt ... ticket kan op elk station worden gekocht ...

SUCCES . CHRIS .
Martin_Graeff schreef:Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Ben zelf een complete newbie. Maar mijn eerste 'echte' fiets-tour zal die zijn die jij nu hebt gestart. Ben er heel enthousiast over en kan best tips en hints gebruiken dus ik zal je goed gaan volgen. Ben jij al een wat meer ervaren tour-fietser? Ik ben zelf van plan te starten vanaf Dover. Eerste 'leg' zal dan zijn naar Hastings, zo'n 86km verderop. Je zult voor het grootste deel wel de 'route#2' gebruiken. Ik hoorde inderdaad dat daar complete 'delen' van ontbreken. Heel veel plezier en succes in ieder geval. Probeer ook iets te vertellen over je uitrusting s.v.p. Dat breekt mijn brein momenteel. Wat en hoeveel is nodig op deze tocht...?

:)
Ik zou zeggen gewoon doen! 2 tips: zorg voor een voldoende licht verzet (ik heb 24 voor en 34 achter en maak er graag gebruik van) en neem vooral niet te veel spullen mee. Ik heb een tent (2,7) slaapzak (1,2) slaapmatje (0,8) en wat kleding en een regenjas. Alles gaat in 2 achtertassen en het tentje daar bovenop...
Hilver schreef:@Romy.

Nieuwsgierig als ik ben, toch maar de vraag ''Waar is Ezel gebleven?''

Leuk om je blog te volgen. Zelf fietste ik afgelopen september via de Hart van Engeland-route van Harwich naar Plymouth. Een mooie route.

Geniet ze!

Jan
Ezel is niet meer :-( die werd twee dagen na terugkomst uit rome gepikt :-( maar hij is nog elke dag in gedachte bij me...
C Deckers schreef:Zo : Hallo roomijsje !

Wederom een reactie van mij .. ik volg ondertussen ook je blog , dat is zeker interessant !
Je maakt nog steeds erg goede kilometers , de foto's zijn de moeite waard , en daarnaast je belevenissen in geschrift !

Ik had je al gewaarschuwd voor lastige paden en ook die heb je dus al bereden en overwonnen , hoewel : las dat je nu met blijvende schade zit , na een dubbele smak !
Hopelijk kun je de boel nog aardig in elkaar draaien vandaag / morgen , je hebt in elk geval de kennis ervoor in huis ?

Met de paden zal het over een of twee dagen wel afgelopen zijn . Zodra je bij de kust bent wordt het toch een andere omgeving . Uiteindelijk zou ik niet bang zijn voor het aangekondigde klimmen want daar heb je ook al wat van achter de kiezen en hoewel zeer steil mogelijk is duren die hellingen niet al te lang , naar mijn mening ( gebaseerd op een beperkt geheugen ) : )

Ik heb nooit zo'n verslag geschreven , daarom des te meer respect voor jou en ik geloof dat het wel goed gaat komen ( zolang smurf het blijft doen ! ) . Bijkomend werk je daarnaast dan wel weer ( en : ook nog ) met een strakker schema dan ik ... wat mij nog even bij het volgende brengt maar waarvan je waarschijnlijk al wel hebt vernomen ? : De trein terug moet gereserveerd worden en kost meer naar mate de datum dichterbij komt ... ticket kan op elk station worden gekocht ...

SUCCES . CHRIS .
Wel goed om te vermelden dat ik met enige regelmaat flink afwijk van de beschreven route. Sommige wegen waar ik over heen kom zijn nauwelijks wegen te noemen, maar kom daar ook alleen maar overheen omdat ik de route er zelf over heen heb gelegd.

Met de trein komt het wel goed. De fiets is nu bij de fietsenmaker. Fingers crossed!
Leuk om je verslag te lezen. Engeland is mooi, en het mooiste moet nog komen. Je bent een bikkel met zulke,lange dagafstanden. Hopelijk komt het goed met de naaf.
Leuk om je verslag te lezen. Engeland is prachtig, en het mooiste moet nog komen. Je bent een bikkel met zulke lange dagafstanden. Hopelijk komt het goed met de naaf.
Beste Romy ,

Jammer voor jou , en de ezels van je blog , dat het einde van de tocht nabij komt .
Je hebt veel gefietst , mooie routes gekozen , en alles leuk verslagen !
Nog leuke laatste dagen .

Groetjes . C.
Hoe is het nu na thuiskomst met je? Zou je dingen anders doen denk je?

Ik heb mijn eerste korte tochtje gemaakt in de UK een paar dagen geleden. Schotland om precies te zijn en dan met een hondenkar achter me aan. Dat viel niet mee met die heuvels maar mooi was het wel.

Heb je alweer nieuwe plannen?
rundoggy schreef:Hoe is het nu na thuiskomst met je? Zou je dingen anders doen denk je?

Ik heb mijn eerste korte tochtje gemaakt in de UK een paar dagen geleden. Schotland om precies te zijn en dan met een hondenkar achter me aan. Dat viel niet mee met die heuvels maar mooi was het wel.

Heb je alweer nieuwe plannen?
Gaat prima met mij :D alsof ik nooit weggeweest ben!

Dingen die ik anders zou doen: de planning was zoals eerder al gezegd best wel optimistisch. Bij gelijke omstandigheden had ik eigenlijk een dagje extra moeten hebben om het oorspronkelijke beoogde doel te halen. Een middagje in de zon liggen of door een stadje struinen is gewoon een welkome afwisseling op het fietsen en daar ontbrak het nu aan... Maarja, ik had niet de gelegenheid tot een extra vrije dag dus dat is puur hypotetisch.

Ik heb overigens ook echt geluk gehad met het weer. Als ik het typische Engelse weer had gehad kan ik me voorstellen dat ik nog minder ver was gekomen...

De offroad wegen bleken niet zo goed voor mijn fiets, maar de stilte en desolatie waren daarentegen wel waanzinnig, dus dat soort weggetjes hou ik er graag in. Misschien volgende keer zorgen voor een specifiek reiswiel. Naar Rome vorig jaar had ik een wiel van Bike4travel, misschien dat dat zoch beter zou hebben gehouden, who knows?!

Nieuwe plannen: genoeg! Nu nog de vrije tijd om ze tot uitvoering te brengen. Zit qua werk in een beetje een onstuimige periode met wat onzekerheden waarvan ik de uitkomsten eerst af wil wachten. Afhankelijk van die uitkomsten zijn er meerdere mogelijkheden. De tijd zal het leren!!! :D