Omdat ik bij het aanschaffen van mijn fiets heel veel heb gehad aan dit forum plaats ik nu ook even mijn ervaringen.
Ik ben sinds maart in het bezit van een Mi Tech P1 trekking fiets met de volgende eigenschappen:
- Pinion p 18
- Gates Carbon drive
- Swissdrive evo display en motor en 550 watt uur Li-ion batterij. DT Swiss steek-as.
- Shimano XT schijfremmen
- Het frame is zwart geanodiseerd.
- Schwalbe marathon Supreme banden 50 mm.
- SQ labs zadel 611
- Supernova E3 koplamp en achterlicht met SON naafdynamo
- Tubus Vega en Syntace C3 ligstuur. Ergon GP2 handvatten, Idworx SKS chromoplastic spatborden.
-Ik heb er ook een achterwiel zonder motor bij (verwisselen duurt 4 min.). Zonder motor en batterij weegt de fiets 15.6kg (personen weegschaal).
Ervaringen en bespiegelingen:
-De hele fiets is f*cking awesome. Next level mobility enzo. Ik ben echt verliefd op dat ding. Iedereen die er op fietst wil er gelijk ook een. Vanuit Den Haag pak ik de hele randstad met de fiets. Het gaat gewoon sneller en het kost praktisch niets. Opladen kost nog geen € 0.20 aan stroom. Afstanden tot 70km zijn perfect te doen. Mijn vrouw heeft een Flitzbike. We fietsen beiden 15.000 km per jaar. Auto en geopolitiek gemekker met olie is volstrekt overbodig geworden. Kostuum in de ortlieb tassen en gewoon even omkleden op je werk (geen zweet, tenzij je dat wilt).
-Jurgen Militzer is een koning. Ik was echt een lastige klant met heel specifieke wensen. Jurgen voert alles uit voor een hele schappelijke prijs. De fiets kostte ongeveer € 7.000. Een Santos kwam uit op € 9.000 en een Idworx Opinion (die voor mij te zwaar aanvoelt) was met ondersteuning helemaal onbetaalbaar. Daarbij was ik niet zo heel blij met mijn Idworx ER. Dat ding bleef maar kraken.
-De motor en batterij houden het in stand 1 ruim 130km vol bij neutraal weer. sterke wind tegen reduceert de actieradius aanzienlijk. Vandaar het ligstuur dat scheelt aanzienlijk.
-De Pinion, Carbondrive, Goswiss en Shimano XT remmen vind ik heel fijn. Ik ga nooooit meer terug naar een derailleur of ketting. Zo'n riem is zo heerlijk zorgeloos. Mogelijk dat ik wel ooit weer terugkeer naar Magura firmtechs die waren wel aanzienlijk onderhoudsvrijer. Maar remmen minder goed bij nat weer. De XT remmen lopen toch altijd een beetje aan en er gaan toch vrij veel blokjes doorheen.
-Het Mi-tech frame kan op maat maar ik heb een standaard 58 cm. Past heel fijn, stuurt briljant en is heel stijf.
http://imgur.com/a/eAYc5
<blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="a/eAYc5"><a href="//imgur.com/a/eAYc5">Mi tech pinion 18 Swissdrive gates carbon drive</a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>
Ik ben sinds maart in het bezit van een Mi Tech P1 trekking fiets met de volgende eigenschappen:
- Pinion p 18
- Gates Carbon drive
- Swissdrive evo display en motor en 550 watt uur Li-ion batterij. DT Swiss steek-as.
- Shimano XT schijfremmen
- Het frame is zwart geanodiseerd.
- Schwalbe marathon Supreme banden 50 mm.
- SQ labs zadel 611
- Supernova E3 koplamp en achterlicht met SON naafdynamo
- Tubus Vega en Syntace C3 ligstuur. Ergon GP2 handvatten, Idworx SKS chromoplastic spatborden.
-Ik heb er ook een achterwiel zonder motor bij (verwisselen duurt 4 min.). Zonder motor en batterij weegt de fiets 15.6kg (personen weegschaal).
Ervaringen en bespiegelingen:
-De hele fiets is f*cking awesome. Next level mobility enzo. Ik ben echt verliefd op dat ding. Iedereen die er op fietst wil er gelijk ook een. Vanuit Den Haag pak ik de hele randstad met de fiets. Het gaat gewoon sneller en het kost praktisch niets. Opladen kost nog geen € 0.20 aan stroom. Afstanden tot 70km zijn perfect te doen. Mijn vrouw heeft een Flitzbike. We fietsen beiden 15.000 km per jaar. Auto en geopolitiek gemekker met olie is volstrekt overbodig geworden. Kostuum in de ortlieb tassen en gewoon even omkleden op je werk (geen zweet, tenzij je dat wilt).
-Jurgen Militzer is een koning. Ik was echt een lastige klant met heel specifieke wensen. Jurgen voert alles uit voor een hele schappelijke prijs. De fiets kostte ongeveer € 7.000. Een Santos kwam uit op € 9.000 en een Idworx Opinion (die voor mij te zwaar aanvoelt) was met ondersteuning helemaal onbetaalbaar. Daarbij was ik niet zo heel blij met mijn Idworx ER. Dat ding bleef maar kraken.
-De motor en batterij houden het in stand 1 ruim 130km vol bij neutraal weer. sterke wind tegen reduceert de actieradius aanzienlijk. Vandaar het ligstuur dat scheelt aanzienlijk.
-De Pinion, Carbondrive, Goswiss en Shimano XT remmen vind ik heel fijn. Ik ga nooooit meer terug naar een derailleur of ketting. Zo'n riem is zo heerlijk zorgeloos. Mogelijk dat ik wel ooit weer terugkeer naar Magura firmtechs die waren wel aanzienlijk onderhoudsvrijer. Maar remmen minder goed bij nat weer. De XT remmen lopen toch altijd een beetje aan en er gaan toch vrij veel blokjes doorheen.
-Het Mi-tech frame kan op maat maar ik heb een standaard 58 cm. Past heel fijn, stuurt briljant en is heel stijf.
http://imgur.com/a/eAYc5
<blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="a/eAYc5"><a href="//imgur.com/a/eAYc5">Mi tech pinion 18 Swissdrive gates carbon drive</a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>