Aan de mensen die dat ervoor betalen.
Even nagezocht: in oktober betaalde ik €74,95 voor een B17 bij BC.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik vermoed dat dat een soort van klassieke marktstrategie aan het worden is voor produkten aan het einde van hun economische traject.supermario schreef:Ik zag op de site van bike components dat de brooks b17 zadels fors duurder zijn geworden. 2 jaar geleden betaalde ik nog 59 euro.
Nu 110 euro. Waar ligt dit aan.
Aan de winkel, aan of je een aanbieding koopt of niet, aan inflatie... www.beslist.nl schotelt me een standaard Brooks B17 voor in twee winkels voor EUR82,50 en EUR88,00.supermario schreef:Ik zag op de site van bike components dat de brooks b17 zadels fors duurder zijn geworden. 2 jaar geleden betaalde ik nog 59 euro.
Nu 110 euro. Waar ligt dit aan.
Mijn theorette is dat Brooks gemerkt heeft dat de nieuwe rubberen zadels toch ook heel aardig verkochten. Ondanks dat deze vanaf het begin € 140 moesten opbrengen.supermario schreef:Nu 110 euro. Waar ligt dit aan.
Precies.Alien schreef:Het is een klassieke denkfout om de verkoopprijs van een product te willen afleiden uit materiaal- en productiekosten. Prijzen worden bepaald door wat de markt bereid is te dragen, het "marktsegment" waarin het product wordt geacht zich te bevinden, en zo nog wat factoren.
Georg, er is een reden dat de Cambium lijn zo populair is: hij zit voor de meesten veel beter dan dat leer.Georg schreef: De nieuwe Cambium reeks vind ik inventief en fraai, maar het ruwe oppervlak lijkt me niet prettig, evenmin als het toch wel erg harde rubber.