Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek 520 of Surly disc trucker uittesten - Forum Wereldfietser

Trek 520 of Surly disc trucker uittesten

Gegroet,

Ik heb de laatste tijd wat opzoekingswerk gedaan, en voor mijn behoeften ben ik uitgekomen op een Trek 520 of een Surly disc trucker. Dit zijn vrij bekende fietsen in de Verenigde Staten, maar helemaal niet zo hier.
Ik ben al bij verschillende winkels langs gegaan, en het zou mogelijk zijn deze fietsen aan te schaffen, maar alleen als ik ze dan verplicht koop (de Trek zou pas maar vanaf juli geleverd kunnen worden). Dit lijkt mij helemaal te gek, je moet toch eerst een fiets proberen voor je hem koopt? Al zeker als je der duizenden kilometers mee gaat rijden. Komt er nog eens bovenop dat ik niet zeker ben van de maat, elke fiets heeft immers lichtjes andere maten. Tot slot gaat het hier ook over een dure investering.

Dus, is er ergens, in Nederland of België of Duitsland, een plaats waar ik deze fietsen kan testen? Ik sta ook open voor andere gelijkaardige fietsen.
Bij 12go biking in Moordrecht heb ik onlangs de 520 in de showroom zien staan.
peter123 schreef:Bij 12go biking in Moordrecht heb ik onlangs de 520 in de showroom zien staan.
Bedankt, ik bekijk het even.
Ik heb die in een brede omtrek rond mijn locatie gecontacteerd. Bij elk van hen komt de trek pas terug in juli, en hier en daar kunnen surly's besteld worden, maar enkel als ik ze koop.
Mja, je kan toch niet verwachten van een dealer dat hij een fiets bestelt (lees: koopt aan inkoopprijs), een fiets waar niet bovendien niet veel vraag naar is, zonder de garantie dat de klant hem vervolgens koopt.
En je denkt toch niet dat een klant een fiets koopt waar hij alleen op mag testrijden als hij dat ding ook koopt, of de fiets hem nu bevalt of niet?
Kijk eens voor surley bij : http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=52_91 of bij http://www.vakantiefietser.nl/. Eric heeft ze vermoed ik vast staan.
Singlespeed.nl heeft ook een fysieke locatie in Amersfoort, kan best zijn dat je de Disc Trucker na een telefoontje kunt testrijden. Bij Gorter Tweewielers in Groningen staat een Trek 520, als mijn ogen me laatst niet hebben bedrogen.
arnob schreef:En je denkt toch niet dat een klant een fiets koopt waar hij alleen op mag testrijden als hij dat ding ook koopt, of de fiets hem nu bevalt of niet?
Nee natuurlijk niet, maar er wordt hier soms snel geschoten op de fietsenmaker terwijl we toch over een fiets praten van 700 a 800 euro inkoopprijs (ik baseer mij op de verkoopsprijs in Engeland) die hij/zij misschien niet verkocht krijgt.
Hyloba schreef:Komt er nog eens bovenop dat ik niet zeker ben van de maat, elke fiets heeft immers lichtjes andere maten.
Dat valt wel mee hoor. Meestal zijn de framematen van fietsen jaar in jaar uit vrijwel hetzelfde.
Waar het tijdens het testfietsen om gaat is het stuurgedrag, ook in combinatie met bagage. Maar zelfs dat is in het enthousiasme van een testrit nauwelijks objectief te ervaren.
Daarbij zal het vaak voorkomen dat een fietsenmaker de fiets van je keuze nou niet bepaald afstelt naar jouw wensen. Een iets verkeerd staand zadel of een stuur dat een paar cm cm anders staat dan jouw ideaal kan de rij-ervaring volledig verpesten.
12 en 13 maart had TREK een test dag in Kluisbergen (B) Vorig jaar was er in het najaar een test dag in Harderwijk waar ze nu kantoor houden.