Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tyvek "dry" of Tyvek "soft"? - Forum Wereldfietser

Tyvek "dry" of Tyvek "soft"?

Ik wil voor mijn nieuwe tent een Tyvek grondzeiltje zelf op maat maken. Hiervoor ga ik enkele meters Tyvek kopen bij wepaflyer.com. Nu twijfel ik tussen de "dry" en de "soft" versie. De soft versie lijkt me beter op te rollen, samen met de binnentent. Ik heb het idee dat als ik dat bij de dry-versie doe, dit een hoop kreukels oplevert, waardoor het zeiltje niet meer glad komt te liggen bij een volgend gebruik.

De dry-versie is mogelijk meer water-bestendig dan de soft versie. Of is dit niet zo?
Wie maakt er gebruik van Tyvek, en welk type gebruik jij? Het kan mij helpen bij het maken van de juiste keuze.

Pieter
Ik heb ze beide. De dry versie is neem ik aan hetzelfde als Tyvek Homewrap die ik van ebay heb gekocht. Maakt in eerste instantie erg veel lawaai maar na veel opvouwen wordt het minder. Ik heb de indruk dat deze wat minder vocht doorlaat en wat steviger is dan de zachtere versie. De zachtere versie voelt aan als doek, is erg licht en kan je makkelijker proppen. De dry versie vouwt makkelijk op als een plat pakketje, blijft dan mooi kreukvrij. Ik span het grondzeil af met haringen zodat ie mooi strak ligt en niet wegwaait bij het opzetten van mijn tent.
Tyvek wordt in de USA zeer veel gebruikt in de (woning) bouw; de zgn homewrap versie. de bouwmarkt verkoopt ze in rollen van 45m :). werkt als een soort Gore-Tex membraam.
de amerikaanse post gebruikt de soft versie voor hun enveloppen. deze zijn idd licht en sterk; ik hergebruik ze continue.
ik gebruik meestal een reddingsdeken als grondzeil maar als ik switch wordt het de Tyvek soft.

walter