Beste Fietstechneuten
ik ben voornemens om in de meivakantie de Hart van Engeland route te gaan fietsen, maar ben bang dat ik met het huidige lichtste verzet op mijn fiets niet al fietsend over de (naar het schijnt) pittige heuveltjes van Zuid-West Engeland ga komen.
Ik heb een Specialized Awol Elite, 2016 model (fijne fiets) afgemonteerd met Shimano Tiagra 10 sp, 46/34T voor en 34/11t achter
Op de fiets waarmee ik van de zomer de Alpen overgestoken ben (rip) had ik een configuratie van 44/32/22t voor en 11/34 achter, waarmee ik precies boven ben gekomen.
Het liefst zou ik op mijn Awol ook naar een verzet van 22/34 (0,647) willen.
Ik had zelf bedacht een crankstel met 36/22t te monteren.
http://hollandbikeshop.com/fietsonderde ... AtVq8P8HAQ
Ik heb vorig jaar op mijn vorige fiets ook het crankstel zelf vervangen voor een crankstel met kleinere bladen, maar daar was de fietsenmaker bij de grote beurt vlak voor vertrek niet erg enthousiast over
. Is het vervangen van de crank een klusje wat ik zelf kan doen of moet ik het vooral uitbesteden?
Als ik het zelf kan doen, wat zijn dan de aandachtspunten? Past deze crank op de trapas van de awol? Moet de lengte van de ketting bij kleinere bladen aangepast worden? Moet ik nog iets wijzigen aan de hoogte positie van de voorderailleur? Wijzigen de instellingen voor de begrenzing van de derailleur?
Ik ben redelijk technisch en voel altijd heel erg de behoefte om dingen zelf te kunnen
Maar zou het ook fijn vinden als ik niet net als vorig jaar uitgelachen word door de fietsenmaker
Alvast bedankt voor de reacties!!!!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ik ben voornemens om in de meivakantie de Hart van Engeland route te gaan fietsen, maar ben bang dat ik met het huidige lichtste verzet op mijn fiets niet al fietsend over de (naar het schijnt) pittige heuveltjes van Zuid-West Engeland ga komen.
Ik heb een Specialized Awol Elite, 2016 model (fijne fiets) afgemonteerd met Shimano Tiagra 10 sp, 46/34T voor en 34/11t achter
Op de fiets waarmee ik van de zomer de Alpen overgestoken ben (rip) had ik een configuratie van 44/32/22t voor en 11/34 achter, waarmee ik precies boven ben gekomen.
Het liefst zou ik op mijn Awol ook naar een verzet van 22/34 (0,647) willen.
Ik had zelf bedacht een crankstel met 36/22t te monteren.
http://hollandbikeshop.com/fietsonderde ... AtVq8P8HAQ
Ik heb vorig jaar op mijn vorige fiets ook het crankstel zelf vervangen voor een crankstel met kleinere bladen, maar daar was de fietsenmaker bij de grote beurt vlak voor vertrek niet erg enthousiast over
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Als ik het zelf kan doen, wat zijn dan de aandachtspunten? Past deze crank op de trapas van de awol? Moet de lengte van de ketting bij kleinere bladen aangepast worden? Moet ik nog iets wijzigen aan de hoogte positie van de voorderailleur? Wijzigen de instellingen voor de begrenzing van de derailleur?
Ik ben redelijk technisch en voel altijd heel erg de behoefte om dingen zelf te kunnen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Alvast bedankt voor de reacties!!!!