Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Herwerden Roadmaster CX! - Forum Wereldfietser

Van Herwerden Roadmaster CX!

Van Herwerden Roadmaster CX

Heerlijk fietsje, maar mij te klein helaas. Ik heb weer dezelfde gekocht, maar dan een maatje groter. Degelijk, licht en snel! Perfect voor een tocht door Europa!

Maat: 56/57 CT
Bovenbuis: 55 cm
Wielmaat: 28 inch

Prijs: 750 euro of beste voorstel (ophalen Groningen, verzenden mogelijk)

Nieuwprijs op het moment: 2.975 Euro
http://www.vanherwerden.nl/vakantiefiet ... 04410.html

Derailleurs: Shimano XT
Hubs: Shimano XT (rear 40 spokes!)
Crankset: Shimano LX
Rims: Alesa rear, Exal front. (Double wall!)
Tires: Schwalbe Marathon XR 35
Racks: Tubus
Mudguards: SKS 53
Headset: FSA
Handlebar ITM super alloy, width 56cm
Stem: PRO adjustable stem, 110mm
Versnellingen: 3 x 9 = 27

Bovenbuis had krassen, besloten om het hele frame te spuiten, mooier dan origineel! :)

Foto's: http://s1168.photobucket.com/user/fongi ... aster%20CX

Tags: Santos Travelmaster Snel Koga Idworx VanHerwerden
Je mag je spatborden wel beter afstellen. :D
fongie schreef:Bovenbuis had krassen, besloten om het hele frame te spuiten, mooier dan origineel! :)
De lak ziet er inderdaad fraai uit, maar nu is niet meer zichtbaar hoe oud de fiets is. Aan het cranckstel, velgen en derailleurs zijn duidelijk veel kilometers af te lezen. De voorvelg heeft nog een zichtbare slijtage-indicator en de achtervelg niet. De achtervelg is dus vervangen of versleten.
O.a. de voordrager en bidonhouders zijn nooit gebruikt. De achterdrager is wel op leeftijd.
De fiets is duidelijk net in elkaar gezet; de buitenkabel bij de achterderailleur is zelfs nog niet in het frame-oogje geklikt. Je hebt dus nog geen proefrit gemaakt na de montage.
Ik vind de fiets veel te duur.

Het lijkt wel of er plakband zit onder de klemring van de voorderailleur. Is dat zo?
En net op het moment dat je denkt dat God niet bestaat, is hij daar of minstens een profeet: Leon, de ziener.

Spatborden zijn nieuw. Afstelling vd spatborden is scherp, maar slijt niet aan en is naar behoefte aan te passen natuurlijk, leek me zinniger om dat aan de nieuwe eigena(a)r(es) over te laten.

Velgen lijken mij goed, voor en achter zijn niet hetzelfde merk, zie specs.

De fiets rijdt heerlijk en is zeker getest. Fiets zal ongeveer 5 - 8 jaar oud zijn schat ik.

Vraagprijs of beste voorstel via pm. :)
Dan is je schatting van de leeftijd niet helemaal juist.
Ik heb deze fiets ook gehad in het geel.
Ik kocht hem via marktplaats. De fiets was toen al 10 jaar oud.
En dat is 3 a 4 jaar geleden.
Dat jouw fiets ouder was, ok dank voor de info. Maar zoveel is het model niet verandert in de jaren, dat zegt dus niet bijster veel.

Kijk naar het huidige frame, er is in de jaren weinig verandert
http://www.vanherwerden.nl/10905-large/ ... r-c-cx.jpg
fongie schreef:Crankset: Shimano XT
LX.
Alien schreef:
fongie schreef:Crankset: Shimano XT
LX.
Mijn dank. Aangepast.
Dat het frame niet veel veranderd is dat kan.
Maar de afmontage die er nu op zit is ook niet van een fiets van 5 tot 8 jaar.

Maar goed. Het maakt niet uit. Ik wil hem toch niet hebben. :D
Ook ouderdom van onderdelen is niet bijster interessant. Mate van slijtage is interessant. Daarbij, nieuw/modern is niet altijd beter.

Onderdelen zijn ten eerste van uitstekende kwaliteit. Goede setup voor een (snelle) trekking fiets.

Verder: trapas loopt als een trein. Balhoofd is in prima conditie. Remmen werken uitstekend. Banden zijn goed. Velgen zijn degelijk en recht, 40 spaken, double wall velgen. Voorvelg, slijtage indicator intact, achter geen slijtage indicator. Derailleurs zijn 100%. Tandwielen zijn goed, voorbladen lopen nog prima, middelste, misschien eerder aan vervanging toe. Zadelpen als nieuw. Zadel als nieuw. Bidonhouders en spatborden nieuw. Binnen en buitenkabels nieuw. Naven prima. Stuurpen goed. Stuur prima. Bel zwaar versleten.

Tape onder voorderailleur inderdaad, misschien iets te zuinig op de verf, kan ik er voor je afhalen. Idem dito voor tape op achter rack.

Prijs is onderhandelbaar -> pm.

Fijn en puik fietsje!
Vind ik ook.
Helaas te groot voor mijn dochter die ik hem graag cadeau had willen doen.

Groet.
Mits geen verborgen gebreken onder het nieuwe jasje is dit een echt mooi fietsje volgens mij.

Dit type fietsen:
  • * elegant slank staal
  • * raceframe zonder sloping
  • * eenvoudige V-brakes i.c.m. racegrepen
  • * klaarvoor het monteren van een lowrider en voorzien van een degelijke achterdrager
  • * verder geen overbodige fratsen,
kom je volgens mij veel te weinig tegen in het huidige aanbod.

Ik weet wel dat ze er zijn maar ze zijn helaas niet dik gezaaid.
Louter uit interesse: Wat is de maximale bandenbreedte die in dit frame past?

Greetz,
Bram
Met spatborden 40 mm, zonder kun je wat breder gaan. Ik zou het, mits het een echte CX is, dus van Dedacciai staal, alleen al of juist voor het frame doen!
Dank voor de reactie. Het frame had uiterlijke schade op de bovenbuis, frame is verder helemaal goed. Als je halverwege Singapore door het frame zakt, kom ik je persoonlijk met de fiets ophalen en breng ik je op mijn bagagedrager weer thuis!

Het is de brede versie (x).

Voor mij persoonlijk is het uiterlijk van de fiets van secundair belang, het gaat allereerst om de kwaliteit van het frame en dat is goed. Overigens vind ik de fiets nu mooier en karakteristieker dan voorheen.

Zelf heb ik nu de Roadmaster CX met racestuur, hele fijne fiets!

Dedacciai staal, wat is daar goed aan? :) Volgens mij worden de Roadmaster, de Duell fietsen en Ducati motoren op dezelfde plek gemaakt.
:) =terecht; retorische vraag. Steek anders je licht maar even op bij John van Herwerden...
De Roadmaster CX én Duell frames worden al jaren op het zelfde adres gebouwd door van Dalen. Ducati bouwt z'n motorfietsen in Italië. Enige overeenkomst is dat de frames van het zelfde staal worden vervaardigd.
Bedankt voor de opheldering. De naam Jan van Dalen ken ik zeker en Duell natuurlijk ook. Nu snap ik waarom die fietsen zo duur zijn... en... zo heerlijk rijden :D
fongie schreef: Dedacciai staal, wat is daar goed aan? :) Volgens mij worden de Roadmaster, de Duell fietsen en Ducati motoren op dezelfde plek gemaakt.
Dedacciai is geen staal maar een leverancier van onder andere buizen waarmee je fietsen kan maken, en dan niet alleen van staal maar ook andere metalen en zelfs carbon. Net als met alles is het aan degene die de boel aan elkaar last of plakt of het resultaat goed is of zonde van het geld. Nu zit dat hier wel goed denk ik. Ik heb wel gehoord van een lokale framebouwer dat afhankelijk van de gekozen buis (niet alleen Dedacciai) een frame een levensduur van ongeveer 8 jaar heeft. (hoe dikker de buis hoe langer de fiets meegaat)
_Peter_ schreef:
fongie schreef: Dedacciai staal, wat is daar goed aan? :) Volgens mij worden de Roadmaster, de Duell fietsen en Ducati motoren op dezelfde plek gemaakt.
Dedacciai is geen staal maar een leverancier van onder andere buizen waarmee je fietsen kan maken, en dan niet alleen van staal maar ook andere metalen en zelfs carbon. Net als met alles is het aan degene die de boel aan elkaar last of plakt of het resultaat goed is of zonde van het geld. Nu zit dat hier wel goed denk ik. Ik heb wel gehoord van een lokale framebouwer dat afhankelijk van de gekozen buis (niet alleen Dedacciai) een frame een levensduur van ongeveer 8 jaar heeft. (hoe dikker de buis hoe langer de fiets meegaat)
http://www.duell.nl/index.php?p=VAKMANSCHAP&id=23
http://www.blacksmith-bikes.co.uk/tubing.html
http://dedacciai.com/website/index.php?lang=en

Stalen frame met een levensduur van 8 jaar. Als je het frame 8 jaar in een zoutoplossing zet zeker. :?
_Peter_ schreef:(hoe dikker de buis hoe langer de fiets meegaat)
Je bedoelt waarschijnlijk dikwandiger?
Je haalt juist de framebouwer die me dit vertelde aan en die verteld erover in zijn blog op:
http://www.blacksmith-bikes.nl/blog/?p=766 zodat je het zelf even kan nalezen.
Er schijnen zelf liefhebbers (dus geen profs of amateurs) te zijn die een fietsframe in 4 jaar technisch op rijden.

En Leon, natuurlijk, dikwandiger, al kan dat natuurlijk ook samen op gaan. Al wil je dat denk ik niet.