Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mio 300 of 505?of toch garmin - Forum Wereldfietser

mio 300 of 505?of toch garmin

Hallo,
Ik gebruik ruim 2 jaar de mio 300.
werkt makkelijk maar er zijn toch enkele dingen die ergenissen opleveren.
Reageert soms erg traag en valt soms ineens weg.

Heb ik een maandag mio 300 ? of kan ik beter een 505 aanschaffen?

of toch een garmin?
Een voordeel van Garmin is, dat je er (gratis) openstreetmap kaarten op kan zetten van ieder land. Verder is Garmin alleen traag bij het berekenen van een lange route, maar dat gebruik ik zelf zelden. Ik maak m'n routes thuis. Ook kan vertraging optreden als je een heel grote kaart in je Garmin zet.
Ik gebruik ook de mio 300 , en heb er tot nu toe weinig problemen mee gehad.
Hij is bij mij nog nooit uitgevallen, maar is soms wel een beetje traag.
Heb je wel de laatste update er op zitten?
JAAPDIJK schreef:Verder is Garmin alleen traag bij het berekenen van een lange route
De snelheid van rekenen zal ook sterk afhangen van de gebruikte kaart en de routeringsinstellingen.

Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem als het toestel twee minuten doet over een rit van een dag. Als er maar een mooie route uitkomt. En dat laatste lukt het allerbest met een Garmin in combinatie met de OFM - met de juiste routeringsinstellingen (!).

Kijk maar eens naar de video op https://www.youtube.com/watch?v=ORGmZIzmoAA - dan zie je wat OFM kan, maar vooral ook wat de invloed van de instellingen is.

Ik zal de Mio niet afkraken; maar nodig Mio-rijders wel uit de vergelijking qua routekwaliteit te maken.