Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Merci, hetis dit soort informatie die ik zoekGer64 schreef:Vorig jaar reed ik een paar dagen met iemand op richting Chartres. Hij had veel moeite met dat apparaat: na een nacht laden viel-ie na pakweg een halfuur uit. Batterijen eruithalen kan niet, kaartje ook niet. Piepkleine lettertjes vertelden dat je moest resetten. Maar het hoe was zelfs met een vergrootglas niet te lezen. We hebben onderweg dus van alles geprobeerd om dat ding te resetten, het ging niet. Gelukkig had ik de Oregon 600, dus we reden goed...
Uiteindelijk bleek, dat de tijd die voor het toestel nodig was om te resetten, dertig seconden was. Mijn maatje telde echter hele snélle seconden. Een hoera moment, toen het wel lukte!
Maar: de volgende dag - nadat Teasi weer opgeladen was - vertikte hij het weer.
Onze wegen scheidden zich, dus weet ik niet hoe het afgelopen is.
Ger64
Bedankt voor de informatieANDO schreef:Tirre ,
Kijk ook eens naar de Garmin Edge touring .
Fiets ik al 3 jaar mee zonder enig probleem .
begeleidde mij probleemloos naar Rome ,Parijs,Berlijn ,Grote tocht door Frankrijk ,
vele tochten door Nederland.En voor volgende tocht in mei , de Hanzeroute .
Past er helemaal op en icm.basecamp fijn om mee te spelen
Kaarten zijn vóór geínstalleerd .
Eenvoudige bediening.
En betaalbaar.
Draait een uur of 6 op vol vermogen op één ( ingebouwde ) acculading.
Ik laadt hem op middels een Anker powerpack die ik aansluit als ik mijn tent heb opgezet.
Mocht het nodig zijn onderweg te moeten laden , dan kan ik de powerpack aansluiten op de Garmin.Hij draait dan gewoon verder op de stroom van de pp.
De edge touring is an sich een leuk apparaat, maar krijgt bij mij het nadeel van de twijfel. Maar het hangt er ook van af wat je er mee doet.ANDO schreef: Kijk ook eens naar de Garmin Edge touring .
De etrex (mag voor de fiets ook de 20 zijn) zou ook mijn voorkeur hebben; ofschoon ik bediening (knoppen zijkant en joystick) op de fiets onhandig vind. Zou dan liever voor een paar tientjes meer voor de etrex touch gaan.Inge1 schreef:De etrex 30 - vind ik zelf ook erg plezierig
Dat is inderdaad wel relevant.bodhi schreef: want ik ben geen pc held maar het werkt echt simpel een beetje zoals een tom tom
Hier ongeveer hetzelfde systeem (ook GPSMAP 62S) maar ik plaats de kaartjes (*.img - bestand) op een sd-kaartje die in de GPSMAP 62S voorzien is. Kun je makkelijker van kaart veranderen als het moet (zonder de GSP aan te moeten koppelen) en in geval van probleem met de kaart blijft je GPS zelf vrij van eventuele problemen ...WillemT schreef:Ik heb standaard de Benelux (full version) kaart op de GPS staan (750 MB), de GPS heeft 1,7 GB memory dus er is nog ruimte zat voor andere kaarten. Op de Benelux (full version) staan alle knooppuntroutes in de Benelux alsook de langeafstandsroutes. Bovendien staan er de meeste wandelpaden op. Kortom, ideaal.
Ik stond laatst in een winkel met een aantal Garmin apparaten te klooien. Het viel mij op dat de Etrex Touch modellen niet te bedienen waren met een paar dikke handschoenen aan. Dit terwijl o.a. de Edge-modellen prima reageerden ondanks die handschoenen...MrGPS schreef: De etrex (mag voor de fiets ook de 20 zijn) zou ook mijn voorkeur hebben; ofschoon ik bediening (knoppen zijkant en joystick) op de fiets onhandig vind. Zou dan liever voor een paar tientjes meer voor de etrex touch gaan.
IK heb mij ondertussen een teasi one gekocht. Ik ben het toestel nog aan het uittesten maar voorlopig doet hij het prima. Een route van maken, of van het net opnemen, lukt prima. Wanneer de tool geïnstalleerd is word het apparaat regelmatig opgewaardeerd.rundoggy schreef:Hier ook een teasi (pro). Heel tevreden mee. Inmiddels is er veel veranderd, er zijn veel updates etc. Er is ook een houder op de fiets om automatisch op te laden tijdens het fietsen. Dat is ook erg handig. Zou er toch nog eens naar kijken want het is zeer veel waar voor zijn geld
Klopt: er is verschil tussen de verschillende touchscreens. Zo werkt bijvoorbeeld de edge800 met een resistief (= drukgevoelig) scherm; dat werkt ook met handschoenen redelijk goed.detrage schreef: Ik zou daarom nooit voor een Etrex Touch gaan.