Additionally, paste this code immediately after the opening tag: custom-made lichtgewicht tent? - Forum Wereldfietser

custom-made lichtgewicht tent?

Hallo,
Al heel wat jaren ben ik best tevreden met mijn Vaude Hogan Ultralight 2p. Maar de tent zou wel net wat breder en ietsjes hoger mogen met net wat meer ruimte in de 'voortent'. Bij een zoektocht naar een nieuw tentje stuit ik steeds wel op iets wat ik minder handig vind.

Is er een bedrijf waar je op basis van een bestaand model of je eigen ideeën een lichtgewicht tent kunt laten maken, die wel aan mijn voorkeuren voldoet?

Groet, Petra.
Tatteljee?
Hoi,
Ik heb de site van Tatteljee bekeken, maar krijg het idee dat ze vooral tenten volgens een mal of een op een van je oude/lievelingstent maken. Ik zie ook vooral katoenen tenten.
Mijn idee om op basis van een bestaande tent aanpassingen te doen lijkt lastiger of wellicht zelfs niet mogelijk. Iemand anders nog tips?
Groet, Petra.
Ga eens praten bij Carl Denig in Amsterdam (de oude zaak) ze hebben daar ook een atelier voor herstelwerkzaamheden, of ze hun eigen tenten ook zelf daar maken weet ik niet. Nu ziet de Hogan er ook weer niet zo speciaal uit dat ik het vreemd vindt dat waar je naar op zoek bent niet in andere tenten terugvindt. Al begrijp ik best dat iets nieuws moet voldoen aan wat je al hebt en tevreden over bent plus wat je als verbeterpunt ziet in je huidige (tent).

En anders Birdland, verwacht bij beide geen Vaude Hogan prijzen maar zeker 3 keer dat bedrag vanwege het maatwerk.
In het buitenland heb je er een aantal, oa Trekkertent, OookWorks (schijnt echter niet zo betrouwbaar te zijn), BearPaw Wilderness Designs.
Verder Tarptent.com en Big Sky International, leveren rechtstreeks aan de consument, of je er een tent op maat kan bestellen is nog maar de vraag, maar ze maken aardige tentjes.
Petra137 schreef:Hoi,
Ik heb de site van Tatteljee bekeken, maar krijg het idee dat ze vooral tenten volgens een mal of een op een van je oude/lievelingstent maken. Ik zie ook vooral katoenen tenten.
Mijn idee om op basis van een bestaande tent aanpassingen te doen lijkt lastiger of wellicht zelfs niet mogelijk. Iemand anders nog tips?
Groet, Petra.
Dat lijkt volgens de site inderdaad, maar ze doen volgens mij nog meer,
zelfs het vermaken van parachutes. En van die kitesurfzeilen.

in ieder geval veel succes met zoeken
Ik zou zelf ook met Tatteljee op komen draven als men mij vroeg.

Ik zou niet blind varen op hun site, maar er even een telefoontje aan wagen
(of als je in Amsterdam woont even langsgaan)

Hou er overigens rekening mee dat sommige zaken niet (makkelijk) anders kunnen,
bij het ontwerpen/maken van een tent moet er met diverse zaken rekening worden gehouden, bijvoorbeeld hoe de stof gaat hangen tussen twee vaste punten.
Tatteljee is al meerdere keren genoemd. Verder nog Dragon Nature uit A'dam, maar weet niet of die nog bestaat.

Maarrrrr, het aanbod van 2p lichtgewicht tenten uit binnen- en buitenland is dusdanig groot, dat ik mij niet kan voorstellen dat je geen geschikte tent kan vinden die aan al je eisen voldoet.

Aan welke eisen moet je toekomstige tent exact voldoen? Misschien kan ik/kunnen we je verder helpen.