Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goede bestemming september - december - Forum Wereldfietser

Goede bestemming september - december

Hallo allemaal,

Ik overweeg om vanaf september een aantal maanden loopbaanonderbreking te nemen om op de fiets te springen. Welke bestemming(en) raden jullie in deze periode (september - december) aan?
Ik reis alleen en ik houd van de zon.
Bedankt voor alle tips!

Karlien
Spanje! In september is het in Spanje overal nog prachtig weer. Vanaf half oktober raad ik je de regio's Valencia en Murcia aan. November en december in het oosten van Andalusie. Je kunt daar een prachtig rondje maken.

Spanje is dit jaar themaland van de Fiets en Wandelbeurs met veel Spaanse regio's die je normaal nooit in Nederland ziet, zoals Extremadura. Er zijn tal van boeiende Spanje-lezingen die je meenemen naar het schitterende fietsland Spanje, waar je je voelt in en zee van ruimte. Spanje kun je uitstekend alleen doen. Op de Fiets en Wandelbeurs tref je ook de Wereldfietser met tal van informanten.
http://www.fietsenwandelbeurs.nl

Ik ben ook een groot liefhebber van fietsen in Thailand. Ook veel zon en geschikt om alleen te doen. Helaas in september en oktober nog wel regentijd. Kan aan het einde van de regentijd wel heftig zijn met overstromingen. November en december zijn prima maanden in Thailand. Het is nog niet zo heet en alles in nog weldadig groen kort na de regentijd.
Afbeelding
(bron)

Vanaf September tussen de Oranje lijnen, vanaf November in het rood gebied, wel goed op letten met de regentijden idd :D
Dus in september niet meer in Europa fietsen,gezien de oranje lijnen op die wereldkaart? :o
Shane schreef:Vanaf September tussen de Oranje lijnen, vanaf November in het rood gebied, wel goed op letten met de regentijden idd :D
Die oranje lijnen gelden alleen als je het heel warm wilt hebben. Tot ver in oktober is het vaak nog prima fietsweer in West- en Midden Europa. In Zuid-Europa heb je in oktober betere fietstemperaturen dan in de zomer. In Catalonië fietsten we begin oktober bij temperaturen rond de 20 graden. Half oktober zijn haast alle Alpenpassen nog open, al zijn de meeste campings er dan dicht (evenals veel hotels, die zich dan voorbereiden op het skiseizoen). Vanaf eind oktober tot december is het in de lagere delen van Zuid-Europa zelden koud, al zal het er dan wel af en toe flink regenen.
keesswart schreef:In Catalonië fietsten we begin oktober bij temperaturen rond de 20 graden.
Wij waren vorig jaar in de derde week van november in Rome bij temperaturen van ruim 20 graden. Geluk moet je soms hebben. We waren ook wel eens in juli in Frankrijk bij 13 graden.

Shane: op het zuidelijk halfrond is het toch zomer als het hier winter is?

Ik vond laatst deze site met goede weergegevens voor vrijwel overal: https://weatherspark.com/averages/stations
peter de rijk schreef:Dus in september niet meer in Europa fietsen,gezien de oranje lijnen op die wereldkaart? :o
Disclaimer: ik ben geen betrouwbaar bron, ik heb een apart smaak qua fiets weer. Ik vind alles tussen de blauw lijnen goed de hele jaar door :D

@Leon, ja, en zijn de sept-Dec maanden een beetje de lente maanden, ook mooi 8)