door
Revanho » di 02 feb, 2016 23:15
Georg schreef:Dit zijn bekende filmpjes die het gebruik van zo'n motor toch vrij glashelder illustreren lijkt mij. Vooral die val, maar ook het in zittende positie totaal zoek rijden van Boonen op een helling die zo ongeveer recht omhoog gaat is ook zeer onwaarschijnlijk.
Hoe kan het verschil tussen twee toprenners anders zo groot zijn?
Als het er heel raar uitziet, dan is het dat ook denk ik dan.
Ik vind het filmpje waar Travelmaster naar verwijst ook best overtuigend.
Als er altijd vuur zou zijn waar sommige mensen rook zien, dan zou de helft van de wereldbevolking achter de tralies zitten (of aan de drugs zijn, of ...).
Versta me niet verkeerd, ik sluit niet uit dat er iets aan de hand is, maar de zekerheid waarmee sommige mensen klaarstaan met een oordeel op basis van bijzonder weinig informatie vind ik bijzonder gevaarlijk. (Ik zou zelf stellen dat het zonder meer bijzonder gevaarlijk is en dat zo'n denkwijze al aan de basis van veel ellende heeft gestaan.)
Als jij die filmpjes als 'glashelder' bestempelt dan hoop ik dat je nooit in een positie verkeert waarin jouw oordeel over zo iets (of iets vergelijkbaar) van belang is.
En ja, er zijn best wel andere redenen te bekenden waarom de verschillen tussen twee toprenners op een bepaald moment zo groot kan zijn.
Renaat