Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trangia vloeistof mee in vliegtuig??? - Forum Wereldfietser

trangia vloeistof mee in vliegtuig???

Hallo,
Hoe doen jullie dat?
op bijgesloten formulier staat dat je geen brandbare spullen mee mag nemen.Zelfs lucifers staan erop.nou is dat het ergste niet maar ik heb wel al de vloeistof voor de Trangia in m'n bagage, erop wagen??of is dit onverantwoord?
ben erg benieuwd hoe jullie dat doen.
groet,Marjan.
ik vlieg as zaterdag naar helsinki

Is de vloeistof niet ter plekke verkrijgbaar???

vast en zeker wel , het zou fijn zijn als ik zaterdagavond en zondagochtend een kop koffie zou kunnen zetten.
Ik begrijp uit je antwoord oftewel vraag dat je geen brandbare spullen meeneemt???

Ik neem inderdaad geen brandstof mee het vliegtuig in. Zeker niet als het ter plekke verkrijgbaar is! Dan maar geen eigen gemaakte koffie op de zaterdag en zondag...
marjan schreef:Hallo,
Hoe doen jullie dat?
op bijgesloten formulier staat dat je geen brandbare spullen mee mag nemen.Zelfs lucifers staan erop.nou is dat het ergste niet maar ik heb wel al de vloeistof voor de Trangia in m'n bagage, erop wagen??of is dit onverantwoord?
ben erg benieuwd hoe jullie dat doen.
groet,Marjan.
ik vlieg as zaterdag naar helsinki
Da's toch gewoon alcohol? Een fles spiritus neem ik ook gewoon mee in mijn bagage, evenals lucifers en een aansteker. Ze verkopen toch ook sterke drank aan boord? :lol:
Spiritus meenemen in een vliegtuig lijkt me echt vragen om moeilijkheden... en dat kun je toch gewoon in elke DHZ zaak krijgen??? Je neemt niet voor niets Trangia ipv. Camping Gaz....

Groetjes,

Astrid

Spiritus meenemen in je vliegtuigbagage is waanzin. Alle bagage wordt tegenwoordig gescand met gevoelige apparatuur op explosieven en als het ontdekt wordt, dan ben je flink de sigaar.
Er zijn legio verhalen over mensen die grote problemen hebben gekregen met een lege (!) (benzine)brander in de bagage. Een hele fles spiritus lijkt me nog wat ernstiger.

Dankjewel , ik ben overtuigd ,ik laat de vloeistof thuis.
Prettige zomer toegewenst met mooie tochten.

Mag Spiritus Sanctus wel, bijvoorbeeld op vluchten naar Rome?
Voor mijn vlucht naar Costa Rica via de Verenigde Staten werd er speciaal gecontroleerd (op Schiphol; tassen moesten leeg...). Ik had een lege MSR-fles bij me. Mocht niet mee, omdat er een benzinelucht inzat. In januari was ik naar Gran Canaria gevlogen met dezelfde brander; geen enkel probleem.

Mijn advies is, zeker als je door een belachelijk land als de VS komt; was de fles goed uit en probeer de benzinelucht zoveel mogelijk kwijt te raken. Dan heb je geen problemen. De douanebeamte bevestigde dat een nieuwe fles of fles zonder benzinegeur zonder problemen meegenomen was.

Wat betreft lucifers / aanstekers; wellicht is het verstandiger een magnesiumstaafje in je tas te stoppen. Werkt goed. Je kunt natuurlijk altijd lucifers / aanstekers krijgen op de bestemming.